Online bestelling annuleren voor betaling en levering

Floes
Topic Starter

Online bestelling annuleren voor betaling en levering

#1 , 18 sep 2014 15:17

Dag allemaal. Ik wou voor mijn vriend zijn verjaardag een bepaald product kopen. Met het idee dat de verjaardag nog ongeveer 2 weken van nu is, dacht ik wel op tijd te zijn.
Nu vond ik een winkel niet zo ver van hier, die het product aanbiedt. Ik heb online besteld, heb aangegeven het af te halen, zonder dat er een melding stond dat het product niet voorradig was. Dit kreeg ik in een mail te lezen nadat ik vroeg of ik het ter plaatse contant kan betalen.

Is er voor mij een mogelijkheid om voor de levering de bestelling te annuleren? Ik heb nog niets betaald, ik zou het gaan afhalen in de winkel, maar het zou er dus pas eind oktober zijn, een maand later dan dat ik het zou willen...

Overigens zie ik dit in hun erg beknopte voorwaarden:
Verzakingsrecht
U hebt als consument het recht aan de verkoper mee te delen dat u afziet van de aankoop, betaling van een 25€ boete. Dit dient te gebeuren binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het produkt. Wel is de consument verplicht de leveringskosten te betalen en dient hij de goederen op eigen kosten terug aan Trudo Computer Systems bvba te bezorgen.
Is dit niet in strijd met de wet, die boete, de termijn en de betaling van de kosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Topic Starter

#2 , 18 sep 2014 15:33

Ik lees overigens overal dat in de bestelbevestiging ook duidelijk het herroepingsrecht moet worden vermeld, wat niet het geval is. De e-mail met mijn bestelling vermeld gewoon de gegevens van mij en het product dat ik besteld heb.

EDIT: Ze zeggen in een aparte mail ook dat deze pas terug 30 oktober terug binnenkomt, dus aangezien ze niet binnen de 30 dagen kunnen leveren, kan ik de koop misschien op basis daarvan ook annuleren?

Floes
Topic Starter

#3 , 18 sep 2014 16:11

Al opgelost :D Ik heb gemaild dat ik de koop annuleer omdat ze niet kunnen leveren binnen 30 dagen, en dat hun voorwaarden in strijd zijn met de wet. Mooie vriendelijke uitleg gegeven, krijg ik simpel terug dat de bestelling geannuleerd werd, geen aanspreking of vriendelijke groeten of zo :+

Solved!

Reclame

sloeberken

#4 , 18 sep 2014 16:52

Verzakingsrecht
U hebt als consument het recht aan de verkoper mee te delen dat u afziet van de aankoop, betaling van een 25€ boete. Dit dient te gebeuren binnen de 7 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het produkt. Wel is de consument verplicht de leveringskosten te betalen en dient hij de goederen op eigen kosten terug aan Trudo Computer Systems bvba te bezorgen.
Hiermede zijn ze in overtreding met de consumenten wetgeving voor online aankopen.

Het herroepingsrecht is 14 dagen na levering, er mogen geen kosten aangerekend worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”