Ik krijg een brief van een deurwaarder voor het betalen van een lening die ik 25 jaar geleden heb aangegaan met mijn ex-vrouw.
Het gaat hier over een som van 10328 euro wij zijn die toen 25 jaar geleden beginnen af te betalen maar door de scheiding gestopt met betalen om dat het financiel niet meer haalbaar was .
Ik ben ondertussen terug gehuwd sinds reeds 11jaar en heb een zoontje van 8 jaar ik ben gehuwd met een contract scheiding van goederen waarbij alles van mijn vrouw is.
Ik ben ook gehandicapt geworden met 9 punten en ontvang een invalide uitkering mijn vrouw is werkloos en ontvangt 240 euro.
Ik heb echter op die 11 jaar dat ik gehuwd ben nooit enige vorm van aanmaning gekregen voor de betaling van deze achterstallige lening ?
Ik ben ook nooit gestuit geweest voor de verjaring in deze 11 jaar .
Het contract zou zijn afgelopen op 29/04/1992
Ik heb echter wel gemerkt dat het niet meer via de bank komt waar ik de lening had aangegaan (famibank) maar het is door de firma HOIST AB doorgegeven aan de deurwaarder waarschijnlijk een firma die oude schulden opkoopt en dan vooralsnog probeerd deze te innen .
Zou ik contact opnemen met de deurwaarder en de firma HOIST AB en mij beroepen op de verjaring en tevens op grond van Rechtsmisbruik /Rechtsverwerking en afwachten wat er word geantwoord op deze ?
Heeft u enige raad voor mij ?