zure buren die niks te doen hebben en politie bellen

samaiphon
Topic Starter

zure buren die niks te doen hebben en politie bellen

#1 , 08 aug 2014 13:17

beste,
iemand heeft de politie op mij afgestuurd omdat er takken van een haag over het fietspad hingen en die hinderden de fietsers.
op zich geen probleem omdat mijn buurvrouw me daar de week voordien al op gewezen had en ze vroeg om die takken te snoeien...
wegens het overlijden van mijn moeder diezelfde week is dat echter volledig uit mijn hoofd gegaan en dan kreeg ik dus opeens een agent aan mijn deur met die klacht.
ik stelde de man gerust dat ik dat één van de volgende dagen zou doen maar dat het door het overlijden van mijn moeder er nog niet van gekomen was...
daarbij maakte ik de agent erop attent dat de perceelsgrens van mijn eigendom ACHTER die haag loopt en die haag dus NIET OP MIJN GROND staat!
niettemin heb ik gezegd dat ik uit burgerzin ervoor zou zorgen dat de takken gesnoeid werden en dat heb ik een paar dagen later dan ook gedaan...
ik heb ook gezegd dat ik het nogal crue vond dat men me niks persoonlijk is komen zeggen of tenminste een briefje hierover in mijn bus komen steken is!!!!
ik veronderstel dat de politie in deze vakantieperiode wel wat anders te doen heeft dan zich met zo'n futiliteiten bezig te houden!?

MIJN VRAAG NU: moet ik die haag snoeien omdat die NIET op mijn perceel staat?
vroeger maaiden de gemeentediensten de berm waarop de haag staat maar dit jaar werd dit stuk overgeslagen!
waarom weet ik ook niet!?

over deze zaak heb ik een mail gestuurd aan de diensten van de politiezone waarbij wij behoren en die hebben mij meer dan een week later laten weten dat mijn mail doorgestuurd werd naar de bevoegde wijkagenten.
ik wacht nu op hun reactie...
in bijlage aan die mail had ik een copie van opmetingsplan, dat op last van de verkoper 22 jaar geleden getekend werd en mij bij de verkoop overhandigd, bijgevoegd. daarop is duidelijk de perceelsgrens en de bewuste haag te zien!
in die mail heb ik ook uitdrukkelijk geëist dat de gemeentediensten in de toekomst opnieuw ook MIJN straatberm zouden maaien omdat ik per slot van rekening OOK gemeenstbelastingen betaal!!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 08 aug 2014 13:21

'k Veronderstel dat de vorige eigenaar die haag dus verkeerdelijk op publiek terrein geplant heeft. De politie zou in toepassing van het politiereglement de verwijdering van de haag door de eigenaar ervan kunnen vorderen.

LeenW

#3 , 08 aug 2014 13:33

Zure buren? Die mensen doen hun burgerplicht en u zit ze hier zwart te maken om iets dat niets met uw vraag te maken heeft. Wie is er hier nu eigenlijk verzuurd?

Als die haag er al lang staat, wordt het mogelijk moeilijk de precieze eigenaar te vinden. Mogelijk stond ze er al van voor de vorige eigenaar. Ik vrees dat men dan toch bij de huidige eigenaar van het aangrenzende perceel gaat aankloppen.

Reclame

samaiphon
Topic Starter

#4 , 08 aug 2014 18:28

Die mensen doen hun burgerplicht....hun burgerplicht hahahaha da's pas een goede.
MIJN BUURVROUW die heeft haar burgerplicht gedaan en er mij over aangesproken!!!
die heeft niet meteen de politie gebeld en op haar manier gevraagd om de haag te snoeien.
dat was in de auto toen we naar de begrafenis van mijn moeder reden nog wel!!!
als iederen meteen de politie belt in plaats van zelf eens een beschaafd praatje te doen over het probleem wanneer gaan de politie ons dan beschermen tegen dieven en moordenaars en gewelddelicten en hun GEWONE werk????
da's toch hun belangrijkste taak en niet ingaan op klachten van buren die niks anders te doen hebben de hele dag.
gij vind dat die persoon zijn burgerplicht deed!? wel in de oorlog deden sommige mensen OOK hun "burgerplicht" door onschuldigen te laten oppakken!
als gij dit aanmoedigt dan creëer je een politiestaat met verklikkers zoals in het oude Roemenië en het vroegere Oostduitsland. een staat waar men niemend nog kon vertrouwen en zeker je eigen buren NIET.ZELFS JE EIGEN KINDEREN die verklikten soms hun ouders....

Men schat dat ten tijde van de ineenstorting van de DDR in 1989 de Stasi 91.000 voltijdse medewerkers had en 200.000 informanten [1] Dit betekent dat ongeveer 1 op de 50 mensen in de DDR met de Stasi samenwerkte

lang leve de STASI hahahahaha. weg met de democratie...

roharro

#5 , 08 aug 2014 18:35

Die mensen doen hun burgerplicht....hun burgerplicht hahahaha da's pas een goede.
MIJN BUURVROUW die heeft haar burgerplicht gedaan en er mij over aangesproken!!!
die heeft niet meteen de politie gebeld en op haar manier gevraagd om de haag te snoeien.
als iederen meteen de politie belt in plaats van zelf eens een beschaafd praatje te doen over het probleem wanneer gaan de politie ons dan beschermen tegen dieven en moordenaars en gewelddelicten en hun GEWONE werk????
da's toch hun belangrijkste taak en niet ingaan op klachten van buren die niks anders te doen hebben de hele dag.
gij vind dat die persoon zijn burgerplicht deed!? wel in de oorlog deden sommige mensen OOK hun "burgerplicht" door onschuldigen te laten oppakken!
als gij dit aanmoedigt dan creëer je een politiestaat met verklikkers zoals in het oude Roemenië en het vroegere Oostduitsland. een staat waar men niemend nog kon vertrouwen en zeker je eigen buren NIET.ZELFS JE EIGEN KINDEREN die verklikten soms hun ouders....

Men schat dat ten tijde van de ineenstorting van de DDR in 1989 de Stasi 91.000 voltijdse medewerkers had en 200.000 informanten [1] Dit betekent dat ongeveer 1 op de 50 mensen in de DDR met de Stasi samenwerkte

Wat heeft de STASI hier nu mee te maken???
U zegt zelf dat die haag op een publieke berm staat. Het is best mogelijk dat iemand bij gemeentebestuur heeft aangifte gedaan dat de gemeentedie haag - in tegenstelling tot blijkbaar alle jaren voordien- was vergeten te onderhouden.

Verklikken betekent dat men iets uitbrengt dat niet publiekelijk geweten is. Dat is hier niet het geval.

Niettegenstaande de aftredende regering openlijk een oproep heeft gedaan om mensen te verklikken die misschien niet genoeg belastingen betalen durf ik toch nog hopen dat er geen Belgische STASI in de maak is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jerommeke

#6 , 08 aug 2014 18:48

Men zegt wel eens "verbeter de wereld en begin bij jezelf".
In dit geval had je dus kunnen voorkomen dat je buren of de politie zich met dit soort onzin moet bezig houden.

:roll:

LeenW

#7 , 08 aug 2014 18:53

Als dat inderdaad een gevaar is voor fietsers, moet de verantwoordelijke hier meteen op gewezen worden. Als hij hier geen gehoor aan geeft, politie erbij halen, dat is de normale burgerplicht. U leeft blijkbaar in een fantasiewereld waar de politie enkel dieven en moordenaars meot vangen, doch de veiligheid van de mensen garanderen is hun voornaamste taak. Het is niet meer dan logisch dat men bij u uitkomt, zonder grondige kennis van het kadastraal plan.

Uw verdere vergelijkingen zijn geen antwoord waardig.

samaiphon
Topic Starter

#8 , 08 aug 2014 19:15

Als hij hier geen gehoor aan geeft, politie erbij halen... DANK U DAT U DIT ZELF ZEGT; er was inderdaad geen probleem geweest als men me tenminste iets had gezegd.

trouwens SLAAPT GIJ HJIER OP DEZE SITE? ik zie dat u 738 berichten heeft? niks anders te doen zeker?

LeenW

#9 , 08 aug 2014 19:30

Als hij hier geen gehoor aan geeft, politie erbij halen... DANK U DAT U DIT ZELF ZEGT; er was inderdaad geen probleem geweest als men me tenminste iets had gezegd.

trouwens SLAAPT GIJ HJIER OP DEZE SITE? ik zie dat u 738 berichten heeft? niks anders te doen zeker?
Ik doe mijn best om mensen hier te helpen met juridisch advies. Al geef ik u gelijk, aan sommige mensen had ik inderdaad beter mijn tijd niet verspild.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 aug 2014 19:32

Deze mensen zitten hier veel om hun mede mensen goede raad te geven en te helpen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg

#11 , 08 aug 2014 19:35

De beste raad die je samaiphon kan geven is waarschijnlijk : zoek een goede dokter. Juridisch advies helpt niet : TS is een beetje dolgedraaid, vrees ik.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 aug 2014 19:57

Als TS zeker weet dat die haag NIET op zijn perceel staat, waarom heeft hij hem dan toch gesnoeid?
Waarom politie niet naar de gemeente en haar nalatigheid verwezen.

roharro

#13 , 08 aug 2014 20:12

Als TS zeker weet dat die haag NIET op zijn perceel staat, waarom heeft hij hem dan toch gesnoeid?

Omdat hij schrik heeft dat de Stasi hem anders komt aanhouden misschien?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

redak

#14 , 08 aug 2014 20:28

Als ik het goed begrijp heb je het eigendom van TS en een fietspad met daartussen een haag die niet op het eigendom staat van TS. Kan men hem dan uiteindelijk verplichten dat hij de haag moet onderhouden ? Ik denk eerder dat de verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van de grond waarop de haag staat en mogelijks in dit geval de gemeente/stad kan zijn.

Afhankelijk of er nog een scheiding geplaatst is op de eigendom van TS en het zo duidelijk is dat de haag niet op zijn eigendom staat had de politie beter eerst navraag gedaan wie er eigenaar is van de haag (eventueel op simpele vraag of TS hier iets meer van weet). Indien er niets is van scheiding tussen het eigendom en de haag dan zal iedereen automatisch veronderstellen dat dit ook nog op TS zijn eigendom staat.

Het kan natuurlijk ook dat de haag eigendom is van de gemeente en dat in de eigendomsakte van de woning vermeld staat dat dit moet onderhouden worden door de eigenaar van de aanpalende woning. Maar ik weet niet of dit met een haag gedaan wordt. Dit valt in ieder geval voor bij woningen zonder voetpad waar er dan enkel een strook gras groeit. In sommige gemeenten/wijken dient het onderhoud van het gras door de eigenaars van de aanpalende woning te gebeuren.

samaiphon
Topic Starter

#15 , 09 aug 2014 07:24

EINDELIJK IEMAND DIE "TO THE POINT" EEN ZINNIG ANTWOORD OP MIJN VRAAG GEEFT!!!
dank u wel REDAK. nu weet ik tenminste al veel meer!
op die betwiste eigendom of niet staat trouwens de paal van de wegverlichting, een paaltje met waarschijnlijk info over aanwezige gasleiding en nog een kort plastic vierkant paaltje/ding van ongeveer 15x15 en ongeveer 30cm hoog met markeringen maar ik weet net voor wat...
dus een reden te meer om te veronderstellen dat het mijn eigendom NIET is omdat, veronderstel ik, dat niet op privegrond mag geplaast worden.
toch moet ik u ergens tegenspreken... de politie moest GEEN navraag doen om vast te stellen dat het mijn grond al dan niet was OMDAT IK EEN SCAN VAN HET OPMETINGSPLAN van 22 jaar geleden als bijlage bij mijn mail gestuurd had en ik veronderstel dat de politie toch wel een plan kan lezen!
de andere zuurpruimen die mij hier aanvallen voor dingen die niks met de kern te maken hebben, die gaan voorbij aan het feit dat ik 2 dagen na het politiebezoek DE HAAG gesnoeid heb alhoewel die NIET op mijn eigendom staat maar puur uit burgerzin!!!
ook houden ze geen rekening met het overlijden van mijn moeder toen en de geestelijke toestand waarin men zich dan bevindt.
nog een opmerking:
waarom snoeiden de gemeentediensten voordien WEL die berm met die haag en nu niet meer? dan was er NOOIT een probleem en klacht geweest!!!
ik verdenk de persoon van de klacht, die daar al tientallen jaren woont en die bij de verkiezingen steeds een affichebord voor zijn voorkeurspartij plaatst dat hij veel relaties bij zowal de politie als de gemeente heeft.
de bedoeling was niet zozeer om die overhangende takken als wel om mij te treffen omdat wij vroeger een ander dispuut gehad hebben...
gewoon jaloezie en NATRAPPEN DUS.
zoals ik voordien al zei HIJ IS NIET MIJN BUURMAN maar woont 2 huizen verderop op de steenweg!!!!

Terug naar “Andere”