Die mensen doen hun burgerplicht....hun burgerplicht hahahaha da's pas een goede.
MIJN BUURVROUW die heeft haar burgerplicht gedaan en er mij over aangesproken!!!
die heeft niet meteen de politie gebeld en op haar manier gevraagd om de haag te snoeien.
dat was in de auto toen we naar de begrafenis van mijn moeder reden nog wel!!!
als iederen meteen de politie belt in plaats van zelf eens een beschaafd praatje te doen over het probleem wanneer gaan de politie ons dan beschermen tegen dieven en moordenaars en gewelddelicten en hun GEWONE werk????
da's toch hun belangrijkste taak en niet ingaan op klachten van buren die niks anders te doen hebben de hele dag.
gij vind dat die persoon zijn burgerplicht deed!? wel in de oorlog deden sommige mensen OOK hun "burgerplicht" door onschuldigen te laten oppakken!
als gij dit aanmoedigt dan creëer je een politiestaat met verklikkers zoals in het oude Roemenië en het vroegere Oostduitsland. een staat waar men niemend nog kon vertrouwen en zeker je eigen buren NIET.ZELFS JE EIGEN KINDEREN die verklikten soms hun ouders....
Men schat dat ten tijde van de ineenstorting van de DDR in 1989 de Stasi 91.000 voltijdse medewerkers had en 200.000 informanten [1] Dit betekent dat ongeveer 1 op de 50 mensen in de DDR met de Stasi samenwerkte
lang leve de STASI hahahahaha. weg met de democratie...
Wat heeft de STASI hier nu mee te maken???
U zegt zelf dat die haag op een publieke berm staat. Het is best mogelijk dat iemand bij gemeentebestuur heeft aangifte gedaan dat de gemeentedie haag - in tegenstelling tot blijkbaar alle jaren voordien- was vergeten te onderhouden.
Verklikken betekent dat men iets uitbrengt dat niet publiekelijk geweten is. Dat is hier niet het geval.
Niettegenstaande de aftredende regering openlijk een oproep heeft gedaan om mensen te verklikken die misschien niet genoeg belastingen betalen durf ik toch nog hopen dat er geen Belgische STASI in de maak is.