Ik zal de laatste zijn om de kant van de huurder te kiezen. Ik wil alleen duidelijk maken dat alles 100 % in orde zal moeten zijn als je als verhuurder naar de vrederechter gaat. De handelingen van de verhuurder worden immers strenger beoordeeld dan de handelingen van de huurder.Ik denk niet dat er erg veel complex is aan eigen waterverbruik .. m³ x .. Euro + onderhoud gemeenschappelijke delen .. Euro Totaal gemiddeld 11,5 Euro per maand.Ik denk dat je bij de sleuteloverdracht u best kunt laten vertegenwoordigen door een advocaat. Ik denk dat de huurder niet zal inbinden en jij als verhuurder bent ook niet van plan om water bij de wijn te doen, het logisch gevolg is dat dit geschil door de vrederechter zal opgelost moeten worden. Door dat de problemen al jaren aanslepen, is het waarschijnlijk een complexe afrekening geworden, veroorzaakt door fouten van zowel huurder als verhuurder. Als je u laat vertegenwoordigen door uw ouders bij de sleuteloverdracht komen er misschien nog een pak fouten bij.
Hun raadsheer is reeds op de hoogte van het bedrag en de berekening hiervan, dus ze hebben alle tijd.
De huurder is ook heel goed op de hoogte van het bedrag, aangezien hij de bedrag elk jaar dat hij niet wenst te betalen duidelijk gespecificeerd heeft in de opzeggingsbrief.
Het spijtige voor de huurder is dat hij als reden voor niet betaling telkens vermeld dat hij geen toegang had tot de trappenhal, waartegen duidelijk kan bewezen worden dat hij wel toegang had maar deze hardnekkig en herhaaldelijk weigerde.
Mijn ouders krijgen de opdracht dat als er 1 Euro minder aangeboden word dan het verschuldigde bedrag, word er niet afgetekend en worden de huurder met raadsman verzocht het pand te verlaten.
Ik vraag me eigenlijk af waarom u een huurder, die mij 3 jaar lang het bloed vanonder de nagels gehaald heeft, blijft verdedigen.
Wie gaat oordelen of dat het allemaal in orde is, als jij in het buitenland zit en uw ouders kennen er niets van.
Uw plaatsbeschrijving moet in orde zijn, uw contract moet in orde zijn en het appartement moet 100 % in orde zijn.
De kans dat dit allemaal in orde is, is kleiner dan dat het niet is, daarom geef ik u als advies laat alles nakijken door een advocaat of een andere deskundige.