U antwoordt dat u zit te wachten op bewijs van fout door u, dat u anders verwacht dat de schade in garantie wordt hersteld zoals door de wet opgelegd.
Inderdaad en best aangetekend en gewoon verzenden naar hun en laat zeker een aanvaardbare periode van antwoord. (2 weken.) Vermeld dit ook!
Dat bij geen aanlevering van bewijs of onvoldoende aanlevering van deze u het vredegerecht zal aansporen om uw rechten te laten gelden.
In mijn meer dan 25 jaar ervaring als zelfstandige computerzaak heb ik nooit geweten dat ze dit onder garantie herstellen geen enkele fabrikant.
Doet niet terzake tablet gekocht bij een tussen verkoper, niet rechtstreeks van fabrikant.
De verkoper moet dus de garantie leveren.
De wet en de realiteit liggen soms ver uit elkaar. Een laptop of tablet moet consument bij defect steeds contact opnemen met fabrikant, en afspraak maken voor verzending. Wij moesten op onze bestelbon en facturen steeds vermelden 2 jaar waarborg door fabrikant en getekend door klant. Heb in al die jaren nooit enig mening verschil gehad hieromtrent met klanten. Denk als zelfstandige computer winkel je zo snel in faling zou zijn als je alles wat fabrikant niet onder waarborg wil herstellen en wij er moeten voor opdraaien. Als zelfstandige computerwinkel kun je niet aankopen bij fabrikant maar bij leveranciers.
MMm ja en neen neem ik aan. Teneerste doet dit ook niet echt ter kwestie, ten 2de de standaard fabrieksgarantie is meestal een jaar.
Dat betekent dat de winkelier eigenlijk toch een periode heeft om zich te verhalen naar de leverancier, aangezien hij slechts maar de eerste 6 maanden de bewijslast draagt naar de consument toe.
Uiteraard kunnen er dingen uitgesloten zijn in uw contract met uw leverancier maar toch.
Kun je hier ergens ook maar één vonnis vinden hieromtrent.
Kan het ook anders stellen kan jij hier één vonnis over vinden die jouw standpunt bevestigt?