Beste,
U schrijft dat u €150 voor gemeenschappelijke kosten tegoed hebt van uw huurders. En dat ze gedurende 563 dagen een storting van €1 hebben gedaan, die provocerende mededeling buiten beschouwing gelaten. Dan hebt u toch al €413 er bovenop gekregen?
U schrijft ook dat ze gemeenschappelijke kosten voor een traphal die ze niet gebruiken omdat ze een andere ingang hebben, moeten betalen. Ik betaal niet voor iets dat ik niet gebruik. Tenzij ik getekend heb dat ik daarvoor zou betalen. En dan mag u nog ongewild en ongevraagd mij proberen een sleutel op te dringen, ik betaal nog geen €0,01.
Ik draai het ook even om : stel dat hij zijn buitendeur kapot maakt. Kan u dit dan ook doorrekenen aan de andere huurders? Nee, want doordat hij de enige is die deze deur gebruikt, is hij als enige verantwoordelijk voor die deur.
Of ben ik nu helemaal verkeerd? Op juridisch vlak?
Leuk dat iemand mijn rekening komt maken zonder op de hoogte te zijn van de feiten.
In het huurcontract ondertekend door de huurder staat vermeld dat het voorschot op de gemeenschappelijke kosten
25 Euro per maand is. De huurder werd voor het ondertekenen, en nogmaals na de ondertekening, schriftelijk geinformeerd aangaande de inhoud van de gemeenschappelijke kosten. Later werden deze kosten gereduceerd omdat ik via dit forum op de hoogte gesteld wat wettelijk was en wat niet, en gemiddeld bedragen de gemeenschappelijke kosten inclusief persoonlijk waterverbruik
11,50 Euro/maand
De huurder maakt geen gebruik van de trappenhal om zijn woning te betreden, doch zijn postbus, water en electriciteit meter en kabel aansluiting zijn in die trappenhal, dus moet hij deze betreden .
In een appartements- gebouw zijn alle gemeenschappelijke delen wat het woord zegt, gemeenschappelijk, ongeacht of ze gebruikt worden of niet. De bewoners van het gelijkvloers betalen ook voor het kuisen van de eerste en tweede verdieping, hoewel ze deze nooit betreden.
Voor het onderhoud en de verlichting van de koer, waar de ingang van de huurder is , betaald ook iedere andere bewoner hoewel ze deze verlichting of koer nooit gebruiken.
De sleutel werd niet door mij opgedrongen, maar werd gedurende 3 maanden door de huurder opgeist per AS van het huurderssyndicaat en een klacht bij Wonen-Vlaanderen. Hoewel de trappenhal enkel afgesloten word tijdens de nacht, werd er uiteindelijk speciaal een zeer kostbare sleutel met ingebouwde chip bijgemaakt omdat de huurder deze eiste.
Wanneer de sleutel beschikbaar was gebaarde de huurder echter van krommen aas, want ze had die natuurlijk niet nodig aangezien de deur toch altijd open was.
De 563 dagen is een typ fout en zou eigenlijk 463 dagen moeten zijn. Deze stortingen bevatten waarschijnlijk ook de index aanpasingen,welke 14 Euro bedroeg bij de eerste aanpassing en 25 Euro bij de 2de aanpassing, en die nooit werden betaald tezamen met het huurbedrag zoals het hoort.
Trouwens het huurbedrag dat volgens het ondertekende contract diende betaald voor de 1ste van elke maand, werd in het beste geval op de 28ste voldaan, maar meestal in het begin van de volgende maand.
Denkt u nog steeds dat ik de huurder verkeerd behandel ?