Ik ben er inderdaad nooit binnen geweest sinds de huurder het pand betrok. De huurder heeft nooit een AS in ontvangst genomen, nooit toegang gegeven tot jaarlijkse inspectie en nooit een email beantwoord.Niet als u doet wat Vandebos zegt. Gewoon tijdens de sleuteloverdracht en PB de standen noteren.
TV/kabel: bent u er nog nooit binnengeweest? Ook niet vroeger? Niet overal is aansluiting voor Telenet én Belgacom. Ook het tvkastje en de recorder zien er anders uit.
Wel een vraag aan vandebos: maakt dit op zich uit? Het contract staat op naam van de huurder. Die is verantwoordelijk voor zijn contract, (en dus ook het opzeggen/verhuizen ervan) toch niet de verhuurder? Als er dan een rekening komt, ongeopend terug in een postbus deponeren met daarop 'X verblijft niet op dit adres'. Ze kunnen toch nooit de verhuurder hiervoor aansprakelijk stellen.
Hiermee moet je absoluut oppassen!!!Hier in vlaanderen is de energiemarkt al enkele jaren vrij gemaakt, dus hoeft er niet meer met overnameformulieren gewerkt worden. Je bent immers niet verplicht om dezelfde energieleverancier te nemen als uw huurder. Het komt erop neer dat de huurder zijn energiecontract opzegt en jij als verhuurder een nieuw energiecontract afsluit als er nog geen nieuwe huurder is (anders sluit de nieuwe huurder een contract af) . Dit kan allemaal telefonisch. Je moet enkel in de uittredende plaatsbeschrijving de meterstand van de meters opnemen, zodat daar achteraf geen discussie over mogelijk is. Hetzelfde principe gebruiken voor de nieuwe huurder bij de intredende plaatsbeschrijving.
Telefoon is hetzelfde principe de vorige huurder zegt zijn producten op en de nieuwe huurder vraagt zijn producten aan, geen overnameformulieren vereist.
Als over de afspraken voor bezichtiging niets contractueel bepaald is, zal je op de goodwill van de huurder moeten rekenen (afspreken met hem dus) of anders een afspraakregeling bij de vrederechter halen.
In theorie maakt het niet uit maar het zowel jou als je huurder een hoop rommel besparen. de maatschappij zal immers maar al te vaak op een diplomatische wijze u laten weten "het zelf maar uit te zoeken" en hen te contacteren wanneer de openstaande factuur betaald is.Niet als u doet wat Vandebos zegt. Gewoon tijdens de sleuteloverdracht en PB de standen noteren.
TV/kabel: bent u er nog nooit binnengeweest? Ook niet vroeger? Niet overal is aansluiting voor Telenet én Belgacom. Ook het tvkastje en de recorder zien er anders uit.
Wel een vraag aan vandebos: maakt dit op zich uit? Het contract staat op naam van de huurder. Die is verantwoordelijk voor zijn contract, (en dus ook het opzeggen/verhuizen ervan) toch niet de verhuurder? Als er dan een rekening komt, ongeopend terug in een postbus deponeren met daarop 'X verblijft niet op dit adres'. Ze kunnen toch nooit de verhuurder hiervoor aansprakelijk stellen.