geschil betreffende betaling factuur

belvedere86
Topic Starter

geschil betreffende betaling factuur

#1 , 22 mar 2014 16:05

Beste,

Tijd geleden hadden wij last van een verstopt toilet. Hiervoor belden wij een firma die oa. sanitair doet. Telefonisch deelden wij hen mee dat wij een verstopt toilet hadden. Deze stuurde een technieker langs. De technieker zei dat ze geen verstoppingen doen en dat ze ook niet over dergelijk materiaal beschikken. M.a.w. de technieker heeft niks gedaan buiten een tevergeefse poging om de sanitaire put open te krijgen. Dit lukte niet want hij had geen geschikt materiaal hiervoor. Enige tijd later kregen wij de factuur hiervoor.

Ik weiger nu deze factuur te betalen aangezien deze persoon het probleem niet heeft opgelost. Want ze deden geen verstoppingen maar ze sturen wel iemand langs... En achteraf mogen wij betalen.

Kan dit zomaar?

Hieronder vindt u trouwens het antwoord van de zaakvoerder. In de mail geeft hij eigenlijk al toe dat ze "lichte" verstoppingen wel doen maar "zware" niet. Als ik bel naar een firma voor een verstopping verwacht ik dat men deze oplost als men iemand stuurt. (ter info: ik heb deze dan zelf opgelost via een simpele techniek. Dus het was zeker geen zware verstopping)

Wat betreft de factuur van de interventie ontstopping .

Bij deze willen we laten weten dat we de factuur zeker niet zullen laten vallen er is iemand ter plaatse geweest op jullie verzoek wij weten niet via de telefoon wat voor zware verstopping het is .

Hier kan er dus geen discussie zijn over uren omdat we met het systeem van opvolging in al onze voertuigen zitten en geregistreerd is .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mar 2014 16:38

Voor een verstopping bel je geen loodgieter maar een ontstoppingsdienst. Een loodgieter kan inderdaad maar kleine verstopping, van bvb een wasbak of keukenspoelbak oplossen door de reukafsluiter onderaan los te schroeven. Voor een verstopping in de leidingen heb je echter zwaarder materiaal nodig.
Ik denk dat jij in de fout bent gegaan door de verkeerde aannemer te bellen, en daarbij nog een onvolledige uitleg van het probleem hebt gegeven.

belvedere86
Topic Starter

#3 , 22 mar 2014 19:31

Er werd gebeld voor een verstopt toilet. Persoon komt toe en zegt dat ze geen verstoppingen doen... Als ik bel voor een verstopping verwacht ik dat ze verstoppingen doen wanneer ze iemand sturen.

Het was trouwens een lichte verstopping die ik achteraf zelf heb opgelost met water en dreft. Een beetje loodgieter zou hier toch ook moeten toe in staat zijn, lijkt me.

Als ik bij de slager een brood vraag, gaat die mij ook doorverwijzen naar een bakker en niet zelf vlug een mislukt brood proberen bakken.

De firma dacht gewoon om even vlug geld te rapen.

Reclame

Ice

#4 , 27 mar 2014 15:40

Mava, dan had deze firma toch meteen moeten zeggen dat ze geen verstoppingen doen en enkel sanitair verkopen.
Waarom toch een technieker langs sturen als ze al op voorhand weten dat ze de gevraagde dienst (een verstopping oplossen) niet kunnen leveren?
Doorverwijzen naar een loodgieter of ontstoppingsfirma had de correcte handelswijze geweest, niet geld incasseren om te komen kijken...

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2014 16:23

Dus als ik het goed begrijp heb je zelfs geen loodgieter gebeld maar een winkel die gewoon maar sanitair verkoopt?
Is iets zoals naar een beenhouwer bellen als uw hond ziek is en je een dierenarts nodig heeft.
Die firma heeft waarschijnlijk gedacht dat het maar een klein probleem was, en wilde u uit de nood helpen. Je kan hun dan ook niet verwijten dat ze de klus niet aankonden. Dat konden ze natuurlijk pas zien als ze terplaatse waren, en die verplaatsing en werkuren zal je moeten betalen. In het vervolg beter uitleggen waarover het gaat en zeggen waar je denkt dat de verstopping zit.

Terug naar “Andere”