Beste,
Tijd geleden hadden wij last van een verstopt toilet. Hiervoor belden wij een firma die oa. sanitair doet. Telefonisch deelden wij hen mee dat wij een verstopt toilet hadden. Deze stuurde een technieker langs. De technieker zei dat ze geen verstoppingen doen en dat ze ook niet over dergelijk materiaal beschikken. M.a.w. de technieker heeft niks gedaan buiten een tevergeefse poging om de sanitaire put open te krijgen. Dit lukte niet want hij had geen geschikt materiaal hiervoor. Enige tijd later kregen wij de factuur hiervoor.
Ik weiger nu deze factuur te betalen aangezien deze persoon het probleem niet heeft opgelost. Want ze deden geen verstoppingen maar ze sturen wel iemand langs... En achteraf mogen wij betalen.
Kan dit zomaar?
Hieronder vindt u trouwens het antwoord van de zaakvoerder. In de mail geeft hij eigenlijk al toe dat ze "lichte" verstoppingen wel doen maar "zware" niet. Als ik bel naar een firma voor een verstopping verwacht ik dat men deze oplost als men iemand stuurt. (ter info: ik heb deze dan zelf opgelost via een simpele techniek. Dus het was zeker geen zware verstopping)
Wat betreft de factuur van de interventie ontstopping .
Bij deze willen we laten weten dat we de factuur zeker niet zullen laten vallen er is iemand ter plaatse geweest op jullie verzoek wij weten niet via de telefoon wat voor zware verstopping het is .
Hier kan er dus geen discussie zijn over uren omdat we met het systeem van opvolging in al onze voertuigen zitten en geregistreerd is .