ik ben mama van 3 tieners en ben 6 jaar geleden hertrouwd, mijn echtgenoot heeft ook een tiener zoon.
onze 4 kinderen hebben we in co- ouderschap. ( week-week) ook in de vakanties loopt dit door.
Wij krijgen het kindergeld , maar betalen dan ook wel alle kosten, school, dokter, verzekeringen, sport, kledij, reizen.
opeens na 9 jaar dezelfde regeling te hebben begint mijn man zijn ex vrouw moeilijk te doen. wij zouden graag met de kinderen een weekje op vakantie gaan naar spanje. maar ze weigerd om hun zoon te laten meegaan. want de wissel is de vrijdag en we zouden maar terug kunnen zijn zaterdagmiddag.
maar dit is niet alles. ze wil dat de wissel plaat vind de donderdag in plaats van de vrijdag. onze werk regeling is voorzien zodat we altijd vrij hebben de week dat onze 4 tieners thuis zijn. dus dat zorgt al voor problemen. ook wil ze de vakantie regeling 14dagen- 14dagen. wat dus maakt dat de kinderen elkaar maar 1 week op de 2 maand zullen zien. want de 3 andere kinderen blijven in week- week komen. ook eist ze nu opeens de helft van het kindergeld op. maar wil enkel tussen komen in schoolgelden en medische kosten van tandarts, en operaties. dus wij zouden blijvend kleren, sport, reizen, hobby , huisarts moeten blijven betalen.
je moet weten dat mijn stiefzoon enorm lijd onder deze situatie. de situatie is al 9 jaar zo. dit zijn regelrechte pesterijen naar ons toe.
kan dit zomaar ? wat zijn onze kansen? zij heeft een aanvraag ingediend bij de jeugdrechtbank, wie moet dan de gerechtskosten betalen?