wijziging van vonnis op jeugdrechtbank, gerechtskosten

lieverd4
Topic Starter

wijziging van vonnis op jeugdrechtbank, gerechtskosten

#1 , 09 feb 2014 00:29

ik ben mama van 3 tieners en ben 6 jaar geleden hertrouwd, mijn echtgenoot heeft ook een tiener zoon.
onze 4 kinderen hebben we in co- ouderschap. ( week-week) ook in de vakanties loopt dit door.
Wij krijgen het kindergeld , maar betalen dan ook wel alle kosten, school, dokter, verzekeringen, sport, kledij, reizen.
opeens na 9 jaar dezelfde regeling te hebben begint mijn man zijn ex vrouw moeilijk te doen. wij zouden graag met de kinderen een weekje op vakantie gaan naar spanje. maar ze weigerd om hun zoon te laten meegaan. want de wissel is de vrijdag en we zouden maar terug kunnen zijn zaterdagmiddag.
maar dit is niet alles. ze wil dat de wissel plaat vind de donderdag in plaats van de vrijdag. onze werk regeling is voorzien zodat we altijd vrij hebben de week dat onze 4 tieners thuis zijn. dus dat zorgt al voor problemen. ook wil ze de vakantie regeling 14dagen- 14dagen. wat dus maakt dat de kinderen elkaar maar 1 week op de 2 maand zullen zien. want de 3 andere kinderen blijven in week- week komen. ook eist ze nu opeens de helft van het kindergeld op. maar wil enkel tussen komen in schoolgelden en medische kosten van tandarts, en operaties. dus wij zouden blijvend kleren, sport, reizen, hobby , huisarts moeten blijven betalen.
je moet weten dat mijn stiefzoon enorm lijd onder deze situatie. de situatie is al 9 jaar zo. dit zijn regelrechte pesterijen naar ons toe.
kan dit zomaar ? wat zijn onze kansen? zij heeft een aanvraag ingediend bij de jeugdrechtbank, wie moet dan de gerechtskosten betalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 feb 2014 11:56

Zorg dat u kan bewijzen dat u tot hiertoe de (meeste) bijzondere kosten alleen betaalde.
Wat zijn haar eisen? Heb u al iets gekregen.
Er is blijkbaar verblijf co-ouderschap (week -week).
U hebt een werkregeling wel indertijd gaf ik steeds aan de mensen die bij ons in ploegsysteem stond de raad dit zeker mee te nemen in hun vraag naar bezoek/omgangsregeling. Want de ploeg kon van tijd tot tijd gewijzigd worden. Dus werd steeds gevraagd dat daar rekening mee werd gehouden. Gezien deze regeling op voorhand gekend was werd deze ook op voorhand doorgegeven aan de ex-partner. De meeste rechtbanken hielden hier rekening mee.
Uw eis moet in het belang van de kinderen zijn. We kennen natuurlijk de gezinssituatie bij de ex-partner niet.
Maar uw argument alle kinderen samen zal zeker positief worden aanzien bij de rechtbank.
Ook kan u aanhalen indien samen kindergeld ( laat het wel uitbetalen bij diegene die het meeste kinderen heeft) kan u perfect de helft aan haar betalen mits zijn ook de helft van de bijzondere en andere kosten draagt.
Indien zijn geen vergoeding wil betalen dient u ook geen kledij mee te geven en moet ze deze maar zelf aankopen met haar helft van het kindergeld.
U zorgt normaal met het kindergeld voor de 'standaard' uitrusting van de kinderen.. indien zij de helft van het geld wilt dan zal ze ook voor de helft van de kosten opdraaien.
U kan haar dan misschien informeel al in kennis stellen dat fifty - fifty ook fifty-fifty zal zijn.

maar

Eerste mogelijkheid en bemiddelaar inschakelen dat zou ik als eerste doen dus stel haar schriftelijk ik kennis in verzoenende bewoording dat u ( ttz uw echtgenoot) bereid is om te praten met haar samen met een bemiddelaar om de zaak uit te klaren.

Wat is het extra voordeel .... indien ze dit weigert of niet meewerkt scoort ze negatief bij de rechtbank.
Daarna kan u met redelijke argumenten het tegenvoorstel doen. Zie eerste gedeelte van de tekst.

http://www.juridat.be/bemiddeling/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... mIdd=0&lid" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bemiddelingvzw.be/index.php? ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

lieverd4
Topic Starter

#3 , 10 feb 2014 14:25

de week dat de kinderen bij ons zijn heeft mijn man de vrijdag een vrije dag. dus zijn ze niet alleen. indien we op haar eisen zouden ingaan en de wissel de donderdag zouden laten plaats vinden is er die vrijdag na school niemand thuis. het is zo geregeld met ons werk dat we de ééne week als de kinderen hier zijn veel vrije tijd hebben voor de kinderen.
Ze zet ons het mes op de keel, indien we niet akkoord gaan met haar eisen mag de zoon niet mee op reis. de regeling is al 9 jaar zo en nooit reactie op gekomen.
maar nu omdat we met bepaalde zaken die er bij haar gebeurd zijn niet akkoord gaan heeft ze ons gezworen het ons moeilijk te maken. echte pesterijen en bedreigingen.
dus kiezen voor bemiddeling is geen optie. wij hebben al 9 jaar de sportactiviteiten voor de zoon betaald. ze heeft al 9 jaar geweigerd hem naar zijn sport en hobby's te brengen.
wat betreft het kindergeld, zijn ex heeft een gat in haar hand, maakt schulden en kan geen geld beheren. vandaar dat wij alle geld zaken en betalingen doen. anders komen ze bij ons aan de deur.
alvast bedankt voor uw reactie

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 feb 2014 20:26

Wel dat zijn allemaal elementen die u kan gebruiken
te beginnen met niet willen samenwerken in het belang van de kinderen.
Niet mee willen werken met een bemiddelaar enz enz
Als zij niet akkoord gaat voor de vakantie dan kan u ineens naar de rechtbank stappen ... ik denk niet dat de rechtbank u een vakantie gaat weigeren.
Ook al zou dat een andere regeling zijn dan overeengekomen.
Tenslotte is het de rechtbank die beslist als een van de ouders dwarsligt.

U moet niet op haar eisen ingaan u moet gewoon alles bekijken in het voordeel van de kinderen.

Bij een bevriend koppel wordt de vakantie ongeveer geregeld als volgt 10 dagen - rest van de maand bij andere partij - dan andere partij en 10 dagen.
Is een kind en gaat tijdens de vakantie ook nog op een kamp en met een bevriend koppel op vakantie. De rest wordt verdeeld.
Ik ken ook koppels die weigeren identiteitspapieren mee te geven, geloof me op tijd naar politie/rechtbank en daar wordt heel snel einde gemaakt aan die poppenkast.

lieverd4
Topic Starter

#5 , 09 mar 2014 22:37

de pesterijen blijven maar komen. 3 weken geleden was mijn stoefzoon jarig. mijn man zijn ex heeft hem een kaartje bezorgd op school voor zijn verjaardag. wat ik eerst wel tof vond voor mijn stiefzoon. maar toen het kaartje op de kast stond en ik het begon te lezen kwam er stoom uit mijn oren. er stond echte zever in. enkele zinnen, " je komt uit mijn buik en alleen uit mijn buik onthoud dat - je bent enkel van mij- niemand komt tussen ons- dikke kussen van en liefste éénige éénige éénige ECHTE mama - mega kussen van je allerliefste schattigste papa " ( zou eigenlijk stiefvader moeten staan. ) deze zinnen nog eens dik onderlijnd op het kaartje. toen mijn stiefzoon zijn fb opende stond volgende tekst openbaar op zijn fb. lieve schat van van mij, ik hou zeer veel van jou en het doet mij pijn dat je daar bent nu. ik zou je zo graag een gelukkige verjaardag wensen en je eens bellen maar ik mag niet van je boze stiefmoeder en je vader. ik heb toch je kaartje kunnen afgeven op school. en zo kan ik blijven verder gaan. ik blijf kalm voor mijn stiefzoon maar hij zit er wel elke keer tussen. als hij dan bij zijn moeder verblijft moet hij zelfs klikken vind ik leuk op haar teksten t.o.v mij. tis echt verschrikkelijk maar ze beseft niet dat ze haar zoon daar mee kwetst. ze doet alles enkel en alleen om mij en mijn echtgenoot te kwesten. hopelijk ziet de jeugdrechter dit in om de rechtzaak

leeuwke1969

#6 , 10 mar 2014 10:32

Mijn man heeft ook zo'n (h)ex :evil:

Tip : Wat ze post op facebook, daarvan wordt een printscreen genomen en aan onze raadsman bezorgd. Hij kan beslissen of hij het al dan niet meeneemt in het dossier. Maar dit zijn feiten waar een rechter niet kan mee lachen. Wij hebben dit voorgehad in beroep en de mama werd op haar plaats gezet.

lieverd4
Topic Starter

#7 , 10 mar 2014 17:46

het is echt geen leven op die manier. echt verschrikkelijk. de kledij die hij aanheeft komt de week erna zeer bevuild naar huis. wij willen niet dat hij fb heeft omdat hij er dingen op doet die niet door de beugel kunnen. maar zijn moeder motiveerd dat zelfs. wij hebben al via fb het profiel laten verweideren. enkel uren erna is er een nieuw account aangemaakt.
het blijft maar doorgaan. ze heeft bij de scheiding gezworen om ons het leven zuur te maken.

Terug naar “Andere”