Ok ik stel mij vragen bij bij de werkwijze van de NMBS en Modero
onlangs een dagvaarding bekomen voor het zogezegd zwart rijden
wat is er gebeurd
11/2012 neem ik de trein rond 05.30
ik wilde een ticket nemen uit zo'n ticket automaat aan het station
die werkte niet station was ook nog niet open
dus ik neem de trein maar ik verwittig de conducteur ik heb gene ticket stap maar in ik kom tot bij u
rond 06.25 komt de controleur naar mij toe en vraag een bepaalde bedrag ik geef hem mijn VISA
maar de controleur had geen contact met zijn toestel, en hij liet mij weten gebeurd wel meer
nadien krijg ik document dat ik binnen de 14 dagen moest betalen
natuurlijk ben ik gaan werken en heb ik er helemaal niet meer aangedacht, tot ik mijn werktas opruimde
en ik het document alsnog gevonden heb dit was in de periode 03/2013
heb onmiddellijk de betaling uitgevoerd op de rek van de NMBS
nu krijg een een dagvaarding ze willen boven nog eens 200 euro schadevergoeding en kosten 170 dagvaarding
als ik niet betaal voor maart zal het voor de rechtbank komen de dagvaarding is er al maar staat nog niet op de rol
aldus kom er nog eens 550 euro bij aan kosten
dit is echt buitensporig
de deurwaarde liet ook weten betaal dit maar snel ander ga ik nog eens moeten terugkomen maar dit maal niet voor een handtekening meer om alles op te schrijven
ik vindt dit echt hatelijk en onmenselijk gedrag
kan ik dit laten voorkomen en aan de rechter vragen is die allemaal nog normaal wat modero uitvoert en bovendien is het toch ook al een jaar geleden
verder staat er zelf gevanginstraf vermeld als ik niet zal betalen en kan de nmbs zelf daarbovenop een strafrechtelijke vervolging instellen