Dat is net wat ik wil aantonen : hoe zal je bewijzen dat je kenbaar gemaakt hebt dat je wilde afslaan, indien niet kenbaar was moeten ze weldegelijk links inhalen. Ik vrees dat dit woord tegen woord kan uitdraaien.Neen, indien het voorgaand voertuig links wil afslaan (en dit laat merken door richtingsaanwijzers en naar links op te schuiven) moet er rechts ingehaald worden, en mag links niet.
Het gaat om een groep fietsers voor de TS en 2 fietsers na de TS, gevolgd door hun volgwagen. Het is nu niet duidelijk hoe ver de groep verwijderd was van de 2 achterblijvers, maar indien de afstand zeer beperkt was en de fietsers verklaren dat TS zich er tussen "geplaatst" heeft waardoor die 2 automatisch achter de wagen zit dan kom je opnieuw in de situatie van woord tegen woord. In dit geval vrees ik voor de TS dat dit wel in zijn nadeel kan uitdraaien.En het ging maar over 2 fietsers, die op dat moment niet met de voorgaande groep aan het meerijden waren (anders moet je ze niet bijhalen), dus TS zat er niet tussen. Daarnaast heeft een groep renners geen bijkomende bescherming volgens de wegcode (in tegenstelling tot een groep voetgangers, zoals in artikel 41.1), dus of hij nu midden die groep zat of niet maakt niet veel uit, elk lid van de groep moet zich individueel aan het verkeersreglement houden.
Fietsers in groep hebben echter niet dezelfde regels als een individuele fietser ! anders had artikel 43bis niet bestaan.