Factuur na afrekeningsfactuur Stroomleverancier

geebelen jan
Topic Starter

Factuur na afrekeningsfactuur Stroomleverancier

#1 , 26 dec 2013 20:37

Na ontvangst en de betaling van mijn afrekeningsfactuur elektriciteit, werd er door x met enige vertraging ( vanwege computerproblemen :lol: ) nog een factuur van de betreffende periode geïnt. Met gevolg dat deze factuur niet vermeld stond op de eindafrekening. Ik heb dan een vriendelijke mail naar X gestuurd met de vraag als dit teveel betaald bedrag niet van de het volgend voorschot kon afgehouden worden of dat dit kon teruggestort worden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik als antwoord dat dit in rekening gebracht wordt in de afrekeningsfactuur van 2014. Dit wil dus zeggen dat deze heren mijn centen rustig een jaar mogen houden, en als ik zelf een week te laat betaal (ook vanwege computer problemen :lol: ) deze zelfde heren mij dreigen met een aanmaningsprocedure.
Leve de klantonvriendelijkheid van x. Heb nu weer voor een andere leverancier gekozen maar ik vrees dat ze allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn. Kan iemand mij een advies geven het gaat mij niet zozeer over het geld maar het is een principekwestie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 dec 2013 20:41

Bent u er nu nog klant of niet?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 dec 2013 22:25

Ik ben ook cliënt bij die leverancier. Wat ze u schrijven klopt. Men betaalt bij hen 12 voorschotten per jaar. Dat houdt dus in dat u voor de maand waarin u de jaarafrekening krijgt u ook het eerste voorschot van de volgende jaarperiode betaalt. En dat eerste voorschot wordt uiteraard verrekend op het einde van het volgende verbruiksjaar, hetgeen logisch is. :lol:
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

chantika

#4 , 27 dec 2013 12:34

Ik was ook klant bij X. enkele maanden na de overschakeling krijg je de kans om uit te leggen waarom je verandert bent van leverancier.
U afrekening komt zeer vlug na de overstap. Dus geen jaar wachten op je centen. Ben je niet tevreden van een leverancier verander dan. Voor de een is de prijs belangrijk voor de ander de service. Roharro zal wel gelijk hebben maar het is aan de klantendienst om de klant van een duidelijk antwoord te voorzien. Een standaard mail volstaat niet altijd.

geebelen jan
Topic Starter

#5 , 27 dec 2013 18:05

Beste Roharro, de factuur ( 18/08/13) is er eentje van de periode voor de afrekening (20/09/13) en deze zou uiteindelijk wel moeten opgenomen zijn in de eindafrekening.
Dus heb ik tweemaal betaald éénmaal via de afrekening en éénmaal via de normale factuur.

geebelen jan
Topic Starter

#6 , 27 dec 2013 18:08

Beste vandebos, ben voorlopig tegen wil en dank nog twee maanden klant, ben wel al van leverancier veranderd maar dat gaat niet van de enen op de ander dag.

geebelen jan
Topic Starter

#7 , 27 dec 2013 18:13

En waarom vervangen jullie de naam van de energieleverancier door een X.
Laat mij eens raden.

Vandebos

#8 , 27 dec 2013 19:18

Raden is niet nodig, de regels van dit forum lezen laats niet aan twijfel over.

Terug naar “Andere”