Als ouder brief naar jeugdrechter sturen????

Peggysue
Topic Starter

Als ouder brief naar jeugdrechter sturen????

#1 , 15 dec 2013 16:45

Hallo,

mijn vraag is of ik als OUDER een brief naar de jeugdrechter zou sturen om de situatie uit te leggen hoe we op dit punt zijn gekomen na 11 jaar scheiding.
Het probleem is dat we voor een nieuwe bezoekregeling bij de jeugdrechter zijn en de tegenpartij doet er alles aan om mij ( de moeder) af te schilderen als de rotste en slechtste moeder ooit!
En mijn advocaat die reageert er niet echt op en als ik iets wil zeggen dan snoert de tegenpartij mij steeds de mond,ik kom er gewoon niet toe om mijn zin of verhaal af te maken.
De tegenpartij zwijgt ook over alle "fouten" die ze zelf begaan hebben, bvb zeer zieke dochter mee nr plopsaland genomen( na doktersbewijs dat dit niet mocht) met gevolg 3 dagen hospitaal.
Ook de kinderen 4u na de afgesproken tijd afzetten bij mij zonder enige verwittiging of als ik belde niet de gsm op te nemen!!

Ik wil gewoon kort maar bondig even uitleggen hoe het komt dat we op dit punt beland zijn...want zo een jeugdrechter ziet u 5 of 10 min en daarin moet dan een beslissing vallen. En als je dan nog een advocaat hebt die niet echt meewil....

Wat denken jullie??? Zouden jullie dit doen?

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
defoo

#2 , 15 dec 2013 20:16

Ik zou dit zeker niet doen.....

defoo

#3 , 17 dec 2013 14:02

Rechters dienen neutraal te blijven en de gelijke verdediging van beide partijen te waarborgen. Het gaat niet op dat de ene partij achter de rug om van de andere partij een brief zou sturen naar een rechter....als rechter zou ik uw brief onmiddellijk in de prullenmand gooien...Om eerlijk te zijn zou ik, als ik rechter was, u zelfs een sanctie geven omdat u mij tracht te beïnvloeden in mijn beoordeling....(ik ben echter geen jurist dus hoop ik dat er iemand anders op het forum u van antwoord zal dienen)

Om peggysue echter te helpen: ik heb dergelijke zaken ook meegemaakt, nl. allerlei leugens en nonsens in de rechtzaak. Nooit werd er iets bewezen of hard gemaakt. De rechter heeft geen (of weinig) rekening gehouden met de leugens van de tegenpartij...
Wat er wel gebeurde is dat we bijna nooit aan de debatten over de essentiële zaken toekwamen, wat wellicht ook de bedoeling was van de advocaat van de tegenpartij. Bovendien kon mijn ex zich daardoor gemakkelijk bezondigen aan de dingen (leugens) die ze mij zelf verweet (zoals geld van de kinderen stelen, kinderen geen kleren meegeven, enz.):

Probeer echter vooral kalm te blijven op de zitting en de rechter duidelijk te maken dat u en uw advocaat niet aan een partijtjes moddergooien wensen deel te nemen. Ik zou ook aandringen op een maatschappelijk onderzoek.

Toch raad ik u aan om deze leugens stelselmatig te ontkennen en waar mogelijk te weerleggen.
Ik zou ook aandringen op een maatschappelijk onderzoek. daaruit halen rechters veel dingen.
En ja: pv's laten opstellen door de politie als er zaken gebeuren die niet kunnen. Dan hebt u een bewijs, dat iets waard is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”