Je zal meer vakantiegeld krijgen en niks moeten terugbetalen.Sinds september ben ik van werk veranderd (vaste job -> interim, allebei als arbeider). Bij mijn vorige werkgever had ik al 10 van de 20 dagen vakantie opgenomen.
Nu heb ik dus nog 10 verlofdagen staan, maar aangezien ik in mijn opleiding zit en het einde van het jaar nadert zou ik deze niet of niet helemaal opnemen.
Wat zijn de gevolgen hiervoor voor mezelf op financieel gebied? Ga ik volgend jaar minder vakantiegeld krijgen of ga ik een deel van het vakantiegeld dat ik dit jaar heb gekregen moeten terugbetalen?
mvg
Ken je iemand die zijn vakantiegeld heeft moeten terug storten???
kan het reeds betaalde vakantiegeld voor de niet opgenomen dagen teruggeeisd worden
P.
niet voor een arbeider. Werkgever betaalt bij een arbeider geen verlofgeld.Indien de werkgever kan bewijzen dat hij de kans gegeven heeft verlof te nemen, en geen verlof geweigerd heeft, en indien het initiatief geen verlof te nemen uitgaat van de werknemer, kan het reeds betaalde vakantiegeld voor de niet opgenomen dagen teruggeeisd worden
Wel jaren geleden heeft men mij op de arbeidsrechtbank me duidelijk gemaakt dat vakantiegeld en eindejaarspremie een deel van het loon is van een arbeider, en daar kan men nooit via een onderlinge overeenkomst afstand van doen !Wees eerlijk... waarom zou een werkgever vakantiedagen uitbetalen die een werknemer willens-nillens niet opneemt?
P.
waar staat dat ? kopieer die tekst eens waar staat terugbetalen/vorderen dubbel vakantiegeldNog eentje:
http://www.references.be/node/214703" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er staat 'juridisch geen recht op vakantiegeld voor niet opgenomen dagen', wil dit zeggen dat de werknemer onterrecht dubbel vakantiegeld ontvangen heeft voor niet opgenomen dagen, en kan dit bijgevolg teruggevorderd worden indien reeds betaald.
Laat de werkgever het zo, en vordert hij niet terug, wordt dit vakantiegeld gezien als een premie, met eventueel alle fiscale gevolgen vandien.
P.
nee , maar is wel een interessante stellingPutteman, voor de tweede keer, het gaat hier over een arbeider, wat je vertelt is dus niet van toepassing.
Voor bedienden heeft hij gelijk in grote mate. Principe van onverschuldigde betaling.nee , maar is wel een interessante stellingPutteman, voor de tweede keer, het gaat hier over een arbeider, wat je vertelt is dus niet van toepassing.
wil wel eens weten of ie gelijk heeft