#3 , 16 okt 2013 21:26
Zojuist een niet aangetekende opzegbrief ontvangen van mijn huurder.
Hij deelt zijn onmiddelijk vertrek mee, stopt de huur vanwege vochtproblemen (nooit gemeld), en geen warm water, de loodgieter heeft meermaals tevergeefs een afspraak proberen te maken, ben ook zelf tussengekomen, nooit formele ingebrekestelling ontvangen.
Hij bevestigd dat hij nog een schuld heeft ten opzichte van mij en dat hij dit aan zijn advocaat meegedeeld heeft.
De huurder is niet bereikbaar.
Morgen op het programma:
- ter plaatse slot vervangen, fotos nemen van meters en huurschade en deze fotos aangetekend naar mijzelf opsturen.
- advocaat contacteren met de vraag of deze persoon wel degelijk client is bij hem.
Aangetekend de brief beantwoorden, dit zijn de elementen die ik erin zou zetten:
- ontvangst van brief bevestigen op datum van gisteren
- melden dat ik niet op de hoogte was van de vochtschade, en dat gevolgschade vanwege laattijdige melding voor hem is
- dat de loodgieter (en ik ook trouwens) nooit erin geslaagd is om een afspraak vast te leggen
- zeggen dat er huur te betalen is tot het einde van deze maand + 3 maand vooropzeg te betalen + 2 maanden schadevergoeding (2e jaar huurcontract, geregistreerd)
- op zijn laatste gekende adres opsturen (=de gehuurde woning)
- vragen naar zijn nieuw adres
- meterstanden meedelen
Wat betreft de huurschade zal het afhangen wat ik ter plaatse aantref, er is geen inkomende plaatsbeschrijving.
De rechter heeft hem in het verleden veroordeeld tot betalen + stopzetten huur + 1 maand schadevergoeding, maar ik heb dit nooit betekend.
Er is ook gereserveerd om te oordelen over de huurschade en de lasten.
Is er iets wat ik vergeten ben betreffende de brief? Is het wel verstandig zijn (zogezegde?) advocaat te contacteren?