Hoi,
Spijtig dat zoiets niet zou lukken voor jullie!
Wat we voor we de kindrekening deden is het volgende:
Ik kreeg het kindergeld op mijn rekening.
Daarvan betaalde ik al de kosten zoals schoolrekeningen, dokter, psycholoog enz...
Het overige bedrag deelde ik in twee en schreef ik mijn ex zijn helft over op zijn zichtrekening.( en natuurlijk weer de boekhouding, ben er verslaafd aan geraakt

)
Ieder stond dan in voor de persoonlijke kleding van de kinderen en legde de rest zelf bij.
Die kleding bleef dan ook bij die ouder die het aankocht. Een ensemble kochten we samen om bij de wisseling te laten dragen.
Maar naarmate de kinderen ouder werden namen ze alle kleding heen en weer( "Het is toch van ons,ongeacht wie het betaald heeft!") en ze hadden sommige dingen dubbel zoals jassen, sportschoenen,...
Dat was dus wat te zot voor woorden,hé.
Uiteindelijk werkt de kindrekening nog het beste. Het minste wrevel ( want dan is er ook geen disscussie van wie de meeste kleding koopt,toch eens de andere jas wat meer aan omdat die toffer zit en dus stiekem meegenomen, enz...).
Maar op zich was dat ook niet slecht en hadden we ook wel best dikwijls zoiets van:"tja, 'tis uiteindelijk waar, het is
hun kleding".
Maar toen we hoorden dat er zoiets bestond als een kindrekening waren we direkt verkocht. We hebben dan verschillende manieren bekeken om die kindrekening te doen functioneren voor alle twee en tot een akkoord gekomen.
Ik heb nog geen alimentatie, er is nog geen vonnis van de dochter. Maar de helft van die alimentatie zal ook op de kindrekening komen en daarvan kan ik ook de grensoverstijgende kosten van betalen voor onze dochter moest ze langer bij mij mogen verblijven.
Enkel,...dat zal misschien 1/4 worden van wat uw rivale vraagt!( verdien dan ook maar evenveel als ex) Waauw, zo'n bedrag per kind!!! Ik wil ook wel slapend rijk worden, maar niet op die manier! ( of mijn ex moest een 'urk' van nen vent zijn!

)
En voor onze zoon: 'tis bi-locatie, dus waarom zou ik daar alimentatie voor vragen??? Snap dat niet. En misschien gelukkig maar.
Misschien toch eens proberen om de ex-vrouw te overtuigen!!!
Kan zoiets ook niet opgelegd worden door de rechtbank? Als jullie dat in jullie eisen laten zetten kan dit toch betwist worden in de rechtbank? Dan beslist de jeugdrechter over de financiën. Hoor toch maar eens bij een advocaat!!!
Of misschien weet iemand anders op het forum dat wel.
Toi,toi,toi,
Prinsesje