Pakket niet ontvangen , handtekening vervalst.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

Pakket niet ontvangen , handtekening vervalst.

#1 , 05 sep 2013 19:03

Ik heb 2 kilo zilver gekocht ter waarde van 1200 euro bij een online goud-zilver winkel waar ik al vaker heb gekocht.
Kreeg een mail dat ik het pakket volgende dag kon verwachten.
Volgende dag niets ontvangen dan maar naar transporteur gebeld pakket was blijkbaar al geleverd
kreeg ook de aftekenbon doorgemailt is duidelijk mijn handtekening niet.
Transporteur is toen langsgeweest hij beweerde dat hij het pakket zelf zou hebben afgetekend en het
pakket op de vuilnisbak gezet heeft. Heb niets gevonden op de vuilnisbak, men ging toen een intern onderzoek doen.
Nu heb ik al lange tijd niets meer gehoord van transporteur en zou ik graag weten wat mijn rechten zijn, wat ik juridisch kan doen.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen 'positief' resultaat meer van hen aangezien ze mij de schuld willen geven.
Mij vader zou volgens de transporteur telefonisch toestemming hebben gegeven om het pakket op de vuilnisbak te zetten.
Ik kan aantonen dat dit niet zo is aan de hand van telefoonfactuur.
Pakket was volledig verzekerd verzonden, mocht ook enkel aan mij afgegeven worden dit is het protocol dat de webwinkel
aan de transporteur doorgaf. De webwinkel is Nederlands de transporteur belgisch ben zelf ook belg.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 sep 2013 19:55

De winkel zal u opnieuw het bestelde dienen te leveren.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#3 , 05 sep 2013 21:08

Ja dat weet ik maar de transporteur doet moeilijk.
Hun intern onderzoek blijft maar duren en dan kan het ook niet aan de verzekering worden doorgegeven zegt de winkel + de transporteur probeert mij de schuld te geven door te zeggen dat ze toestemming hadden.
Dus moest ik klacht moeten indienen, voor welke feiten zijn zij dan strafbaar?
Ik veronderstel dat een klacht indienen bij de politie dan tegen de winkel moet gebeuren en niet tegen de transporteur?
En hoe zit dat met het vervalsen van mijn handtekening? Is dat niet valsheid in geschriften?
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 05 sep 2013 21:52

Dat is inderdaad valsheid in geschrifte en bovendien neerleggen van een valse verklaring, die klacht dien je dan wel te richten tegen de transporteur.

Maar in feite is dat jou winkel niet, de webwinkel heeft niet het materiaal geleverd dat jij bij hen hebt besteld en betaald. Zij zijn er dan ook aan gehouden jou bestelling te leveren. Als ze door een slechte afhandeling het eerste pakket niet tot bij jou krijgen dienen ze het bij wet opnieuw te verzenden. Als zij hierdoor schade lijden zullen ze deze dienen te verhalen op diegene die de fout heeft gemaakt zonder dat ze jou hierbij extra laten wachten.

Als je klacht indient wegens schriftvervalsing dien je dit er ook zo in op te nemen en een kopie van je verklaring bij je schrijven aan de webwinkel te voegen.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 sep 2013 22:19

In dat geval zal de politie een gestandaardiseerde schriftproef van u (moeten) afnemen.
Zij zullen daarna bij transportfirma navragen wie de levering heeft gedaan.
Tevens nagaan wie er met uw vader heeft gebeld ... naar welk nummer en van welk nummer.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#6 , 06 sep 2013 15:44

Dus eigenlijk kan ik van de winkel nu eisen dat ze mij direct een nieuw pakket opsturen?
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 06 sep 2013 16:10

Winkel is verantwoordelijk voor het pakket tot levering, en moet bewijzen dat u het pakket ontvangen heeft. Indien dit niet kan, zijn zij hun verplichtingen niet nagekomen, en kan u eisen dat ze deze wel nakomen (een nieuw pakket opsturen), of als ze dit niet willen, eenzijdige verbreking inroepen en een schadevergoeding eisen.

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#8 , 06 sep 2013 16:32

Maar is er dan een wettelijke termijn dat ik moet wachten?
Of kan ik direct een nieuw pakket eisen van de winkel?
Want ik kreeg net een mail van de winkel dat het onderzoek eerst moet afgerond zijn van de transporteur voor de winkel
kan overgaan tot vergoeding. Dit is dus illegaal?
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 06 sep 2013 16:51

U heeft het pakket niet ontvangen en betwist met als bewijs een kopie van het pv dat iemand anders valselijk uw pakket in ontvangst heeft genomen.

Diegene die voor de bedeling instond staat onder contract van de webshop, u heeft geen enkele contractuele band met die postbedeler,

U kan als eindbestemmeling niet als gijzelaar gehouden worden van een conflict tussen de webshop en dienst postbedeler.

Start het onderzoek met neerlegging klacht en verstuur dan, beleefd en correct, aangetekend een ingrekestelling waarin u de uitvoering van uw bestelling eist binnen de x dagen na kennisname schrijven of het terugbetalen van het door u betaalde bedrag. (wat met de huidige zilverprijs wel eens interessanter kan zijn)

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#10 , 06 sep 2013 19:18

Hartelijk dank voor u antwoord was net wat ik wou weten.
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Scorpio
Berichten: 243

#11 , 11 sep 2013 21:45

Als je met een kredietkaart betaald kan je bovendien klacht indienen bij die firma (Visa of Mastercard).
Ik heb onlangs het zelfde voorgehad met inktpatronen. De postbedeler heeft getekend omdat ik er niet was... Ik heb gewoon een kopie van mijn identiteitskaart moeten sturen om aan te tonen dat de handtekening niet van mij was. Zoniet had ik via Mastercard de betaling teruggekregen. Niemand mag een pakket zomaar voor de deur leggen!!

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#12 , 14 sep 2013 10:59

Hallo
aangetekende ingebrekestelling heeft niets geholpen.
Welke stappen kan ik nu ondernemen?
(Heb geen zin om nog lang te wachten aangezien ik ze al 3 weken tijd gegeven had voor ik die ingebrekestelling verstuurde.)
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Vandebos
Berichten: 16087

#13 , 14 sep 2013 12:31

Klacht ingediend?

filosoof
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website

#14 , 14 sep 2013 12:50

nee heb ik niet gedaan.
Kan ik een deurwaarder inschakelen? Of een aanmaning sturen?
"Imagination is more important than knowledge."

"The most important things in life aren't things."

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them."

Vandebos
Berichten: 16087

#15 , 14 sep 2013 13:29

Allereerste stap is alsdannog klacht neerleggen wegens diefstal en valsheid in geschrifte.

Terug naar “Consumenten Koop”