Ik was klant bij Belgacom van 19/03/2013 tot 10/05/2013. Ik kreeg eergisteren een creditnota waarin de decoder reeds werd verrekend tot eind September. Ik heb schriftelijk opgezegd, kreeg voor de maanden Juni en Juli geen facturen meer en zat te wachten op een afrekening. Deze is er nu gekomen onder de vorm van huur.
Ik stuurde een mail met 4 vragen naar Belgacom. Deze durven ze niet schriftelijk beantwoorden. Echter binnen de minuut kreeg ik telefoon. De uitleg luid dat ik een brief zou hebben ontvangen waarin staat dat ik het toestel zo snel mogelijk moest terugsturen. Niet gezien.
De uitleg luid verder dat ik klant blijf omdat ik het toestel blijf huren. Dus omdat het toestel nog bij me in huis staat concludeert Belgacom zo maar dat ik het nog steeds huur en factureert tot end September reeds a rato 8 euro / maand.
Is dat allemaal wet wettelijk in orde vraag ik me dan af.
Verder stel ik online vast dat er voor September 0 euro te betwisten is en voor Augustus slechts 7.33 euro. Nochthans word dit aan 8 euro nu reeds gefactureerd. Mogelijk word dit terugbetaald na inleveren van de decoder???
Belgacom belde mij op ipv schriftelijk te reageren. Nochthans staat duidelijk vermeld dat ze een mail sturen of een gratis sms. Ook hier zijn ze fout.
Bovendien beweerde de telefoniste dat de decoder verrekend is in de betwiste factuur. Tot 2x toe bevestigde zij dit. Hiervan vind ik niets terug, noch in de creditnota, noch in de factuur. Worden deze gesprekken opgenomen en hoe kan ik deze (laten) opvragen?
Ter vergelijking: Telenet stuurt een afrekening waarin het bedrag van de decoder is opgenomen. Na terugbrengen van die decoder word dat bedrag terugbetaald. Ik bedoel ....
Hoe moeilijk of hoe eenvoudig kan je het maken???