verhuurder is boos..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: verhuurder is boos..

#16 , 01 jul 2013 21:32

Maar hij is niet de verhuurder.
Dus moet hij een mandaat hebben van de verhuurster indien hoe gaat hij dat dan doen???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
silgan
Topic Starter

#17 , 01 jul 2013 21:42

hey mava, dat document moet je met drie personen ingevuld en getekend worden.. tja. moesten het best tesame doen hetzelfde moment.. pff.. die dag was er nog niets aan de hand en vond ik het oké dat ik en nieuwe huurder het al invulde en nadien de huisbaas

silgan
Topic Starter

#18 , 05 jul 2013 18:25

Ondertussen is het "geregeld", we hebben wat contant geld afgegeven aan de huisbaas en die heeft daarna ons quasi volledig afgebroken, we maken een rommeltje van ons leven, we zijn niet goed etc.. toch zalig hoe mensen zich kunnen voelen als ze denken macht te hebben over een ander.. jakkes.. Ik heb de huisbaas een papier laten tekenen dat zijn schade betaald is.. misschien allemaal niet officieel maar ja..
Ondertussen zitten we nog steeds met de watermeterstand die ik en de huisbaas al ingevuld hebben maar de nieuwe huurder wilde het nog niet doen omdat de man het ging invullen en de week ervoor zei de man dat de vrouw het wel ging invullen.. aargh zo irritante overdracht zeg.. we hebben naar de watermaatschappij gebeld om te vragen wat we moeten doen, op 17 juli krijgen we in principe een driemaandelijkse rekening aan.. wat gebeurt er nu als de nieuwe huurders nog steeds dat stom papier niet hebben ingevuld? (dank jullie wel trouwens om hier steeds te reageren, het help zeker)

Reclame

Franciscus

#19 , 05 jul 2013 18:30

Als voorbeeld
http://www.wml.nl/nl-nl/158/5836/verhuizen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij hebben net van een pand ook gewoon de zaak doorgegeven aan de watermaatschappij ook al zei de eigenaar dat hij dat ging doen.

U kan dat perfect zelf en zeker als u ergens anders ingeschreven bent.

silgan
Topic Starter

#20 , 05 jul 2013 18:39

dank je voor de snelle reactie maar we zitten bij een andere leverancier
http://www.dewatergroep.be/nl/content/1 ... uizen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien kan ik hen beter bellen en zeggen dat we het zullen afsluiten.. of misschien kan ik gewoon zeggen dat de watergroep heeft laten weten dat ze het anders zullen
afsluiten blabla..maar ja.. kan wel helpen zeker??

silgan
Topic Starter

#21 , 08 jul 2013 11:23

ben naar de huurders gereden en het papier van de watermaatschappij gevraagd.. oef kan het nu posten en dan is het case closed, (nogmaals bedank voor de reacties en nu kan ik toch wat rustiger genieten van de zon!)

mava105

#22 , 08 jul 2013 11:39

Ik had er niet zoveel kas aan gehangen en gewoon de watermeter laten afsluiten en wegnemen.

Franciscus

#23 , 08 jul 2013 22:37

Pak wel eerst een copie ( u weet nooit) alvorens u het doorstuurt.

silgan
Topic Starter

#24 , 08 jul 2013 23:07

inderdaad franciscus, heb de originelen ingescand en doorgemaild zodat ik ze kan bijhouden

evgoeth

#25 , 09 jul 2013 15:50

Heb destijds ook miserie meegemaakt met huiseigenaars, die bij vertrek ook allemaal kosten wilden aanrekenen. De meesten vielen onder 'normale slijtage'.

Ben hiervoor destijds naar de huurdersbond gegaan, en wat ze me daar vertelden is dat een huurwaarborg in principe alleen maar dient om huurgeld te dekken dat om de één of andere reden niet betaald zou zijn.
En het inhouden van een huurwaarborg kan ook alleen maar als je een vonnis van de rechter hebt.

Dat gezegd zijnde : als er een huurwaarborg is, kan die enkel vrijgegeven worden als beide partijen ondertekenen, en als er geen consensus kan worden bereikt dient er dus eerst langs de rechtbank te worden gegaan.

In mijn geval is het geëndigd dat we tegen alle normale slijtage-kosten zijn ingegaan, zij hebben ons toen een document bezorgd waarin stond dat ze x euro van ons wilden ter herstelling van zaken x en y (bij ons was er geen plaatsbeschrijving gebeurd). Wij zijn toen met dat ondertekende document naar de bank gegaan en die hebben ons geld zonder vragen te stellen terugbetaald.

Zeggen dat het moeilijk gaat, da's nogal makkelijk. Mijn huisbazin was ook 80+, in een rusthuis en slecht te been, maar een handtekening zetten kost geen moeite.

Misschien weet ze zelfs niet dat haar eigendom verhuurd is geweest :-)

mava105

#26 , 09 jul 2013 19:44

Ben hiervoor destijds naar de huurdersbond gegaan, en wat ze me daar vertelden is dat een huurwaarborg in principe alleen maar dient om huurgeld te dekken dat om de één of andere reden niet betaald zou zijn.
Huurdersbond slaat de bal wel meer mis. De HWB dient in de eerste plaats om de huurschade te dekken, en dan pas om de huurachterstand weg te werken.

evgoeth

#27 , 10 jul 2013 10:41

Sorry mijn fout, moest huurschade zijn ipv huurachterstand. :roll:

In ons geval werd hij niet vrijgegeven omdat ze gewag maakten van huurschade.
Aanvankelijk moesten wij zelfs nog opleggen bovenop de waarborg van 3 maanden, maar na even rationeel heen en weer te bellen is dat bedrag geminderd tot een bedrag ongeveer een halve maand huur.

En een huurder die niet betaalt krijg je er pas uit nadat je langs de rechter bent gepasseerd, zoiets, en aan diens huurwaarborg mag je niet zitten tenzij de rechter zijn akkoord geeft.

Dit zal er meer op lijken denk ik.

Terug naar “Huren”