Wij hebben een lange oprit naar ons serrebedrijf. Er staat een huis volledig aan het begin van de oprit die aan de straatkant gelegen is. Om hun garage te kunnen bereiken moeten ze over mijn oprit rijden. Die persoon parkeert soms haar eigen auto of auto’s van bezoekers op onze oprit. Er is nog voldoende ruimte voor mij als doorgang. Ik veronderstel dat die persoon enkel recht van doorgang heeft en mijn oprit zeker niet mag gebruiken als parkeerplaats?
In het verleden is er al een aanrijding gebeurd met een geparkeerde wagen. Vandaar in het wil verbieden dat er mag geparkeerd worden. Hoe pak ik dit het beste aan?
Alle oplossingen zijn welkom! Aangezien er niet te praten valt met deze persoon.
Ook heb ik de vraag of het mogelijk is om via gerechtelijke stappen het recht van doorgang op te zeggen Aangezien door aanpassingen mogelijk is dat deze persoon via zijn eigen erf zijn erf te betreden.
Moet ik over de volledige lengte recht van doorgang geven of enkel waar de garage zich bevind? Als ze aan de straatkant in de haag een doorgang maken kunnen ze op deze manier hun voordeur bereiken.
Zie bijgevoegde afbeelding

Bij voorbaat dank!
Kim