Ik zou denken dat partijen blij zijn dat de uitspraak zo spoedig komt.
Daar ben ik volledig met je eens. Wel dient men de partijen met voldoende respect te behandelen en zorgen dat je zegt waar maakt.
Dit wil zeggen dat als je tot een andere datum van zitting komt de partijen daarvan op de hoogte brengt. Er zijn gewoon partijen die geintresseerd zijn in hun vonnis, (het gaat hier over zoiets wezelijks dat je leven grondig kan wijzigen) en het lijkt me niet meer dan logisch dat je de partijen correct, en ja als je wil op een proffessionele manier behandeld.
De uitspraak stuurt men naar de advocaat, deze brengt vervolgens zijn client op de hoogte. Als er geen advocaat is stuurt men het naar huis.
Wat het juridisch onderbouwde betreft:
Men mag van een magistraat verwachten dat hij art. 149 van de grondwet nageleeft? Mag men een eerlijk proces (art. 6.1 EVRM - en refereer ook naar de bijdrage van wikipedia, met andere woorden, de magistratuur maakt publieke controle haast onmogelijk, en dan spreekt men niet meer van eerlijke procesvoering) verwachten? Ja, men mag dat verwachten. Voor diegene die anders beweren gelieve zich kenbaar te maken.
Past men art. 149 grondwet toe? Zijn dit eerlijke processen conform het EVRM? In dergelijke zaken leggen de magistraten de grontwet bijna altijd naast zich neer en men kan niet meer spreken van eerlijke processen.
en nee, ik ben geen jurist maar let maar op hoe weinig juristen hier anders gaan beweren
RR