RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

elsje1975
Topic Starter

Re: RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

#31 , 14 mei 2013 10:04

Kan dat zomaar dan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
elsje1975
Topic Starter

#32 , 14 mei 2013 10:06

Ik vind de brief nogal rommelig opgesteld en volgens mij niet door een jurist.

Kali

#33 , 14 mei 2013 10:12

Ja, u hebt geleverd gekregen wat u betaald hebt...

Moet elke brief dan opgesteld zijn door een jurist? Was uw brief opgesteld door een jurist?

Reclame

elsje1975
Topic Starter

#34 , 14 mei 2013 10:15

Ik heb nog niet betaald wat geleverd is en wat nog aangepast moet worden heb ik ok nog niet betaald. Dus die brief is volgens u wel wettelijk in orde?

Kali

#35 , 14 mei 2013 10:23

U gaat een bestelling aan
U krijgt een groot deel geleverd
U betaalt de factuur niet
U negeert 3 facturen
U betwist een deel van de factuur zonder reden
en u verwacht dat ze de stoelen zonder betaling zullen herstofferen en leveren?

Enige twistpunt kan de aanmaningskost van 55€ zijn, dat hangt af van wat in de algemene voorwaarden staat (doch kan goed zijn dat er staat een schadebeding van 10% bij niet tijdige betaling)

Lightning

#36 , 14 mei 2013 10:24

De brief is voor mij heel duidelijk. U hebt en openstaand saldo voor de nog niet geleverde/aangepaste stoelen, iets waar ze geen bezwaar tegen maken, maar dat volledigheidshalve wordt vermeld. En U hebt een aanzienlijk openstaand saldo waarover in mijn ogen geen enkele betwisting mogelijk is. Ze hebben blijkbaar de factuur voor dat deel bijgevoegd, dus U kan al niet langer volhouden van niets te weten. Dat U uzelf dat deel graag als korting cadeau wil doen, daarin gaat de leverancier niet mee. Logisch, hij heeft die korting niet gegeven.
Of die brief opgesteld is door een jurist of niet maakt helemaal niet uit.

elsje1975
Topic Starter

#37 , 14 mei 2013 10:48

In de algemene voorwaarden staat niets, enkel in de eerste herinnering stond vermeld, dat bij niet betaling de aanmaningskosten per aanmaning 55,00€ zouden zijn plus de wettelijke rente.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#38 , 14 mei 2013 11:18

Een brief hoeft niet door een jurist geschreven te zijn, ben meer dat 35 jaar zelfstandig geweest en nooit heeft een jurist een brief voor mij moeten schrijven, en mijn brieven waren ook rechtsgeldig, waar haal je het en insinueert je dat een brief door een jurist zou moeten geschreven zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#39 , 14 mei 2013 12:35

Je hebt juristen die mooie proza schrijven, en je hebt er die recht aan zijn. Een jurist kan ook brieven schrijven zonder naar tientallen wetsartikels te verwijzen.

evgoeth

#40 , 14 mei 2013 13:16

Een brief moet niet opgesteld zijn door een jurist. Een brief moet gewoon juist zijn.

Tientallen mensen hier op het forum gaan je kunnen zeggen hoe zo'n brief juist opgesteld wordt en wat er in dient te staan.

Als je nog langer gaat wachten met betalen dan gaan er misschien wél kosten bij komen, voor advocaat en gerecht.

Die ga je dan nog netjes mee kunnen betalen, en geloof mij : die zijn niet van de poes.

Bij ontevreden service zijn er andere kanalen om je ongenoegen te uiten. Hoe goed of slecht die voor u was, is van geen tel. Je kan toch in de Delhaize moeilijk gaan weigeren je boodschappen te betalen omdat de kassierster onbeleefd is?

Je hebt gekregen wat je wilde, door je moeilijke gedrag heeft de handelaar zich genoodzaakt gezien alles op factuur te zetten, omdat jij voor een pietluttigheid duizenden euro's weigerde te betalen. Da's zijn goed recht.

Uiteindelijk verandert er voor jou niks, tenzij de BTW die je moet betalen. De prijs van de goederen is nog steeds 12 000 euro.

Betaal nu maar gewoon, dit heeft al veel te lang geduurd.

FreelancerIT

#41 , 14 mei 2013 13:18

Wat is er eigenlijk nu betaald? Ik dacht oorspronkelijk gelezen had dat je het 1ste stuk (dus € 9000) reeds betaald had. Of vergis ik me hier in?

Het enigste leefbare wat ik me kan voorstellen is het aanvragen van een afbetalingsplan om het openstaande saldo aan te zuiveren, en dan via de rechtbank een tegemoetkoming voor uw gelede schade te bekomen.

Niet betalen is nooit een optie vrees ik. Of je moet echt geld teveel hebben om het via gerechtelijke omwegen in het oneindige uitgesteld te krijgen...

Ik oordeel niet zoals sommigen ook in deze topîc gedaan hebben, maar hoe verongelijkt je je ook voelt, door niet te betalen geef je ze stokken om je mee te slaan.

elsje1975
Topic Starter

#42 , 14 mei 2013 13:24

Wat ik heb betaald: factuur 1, deels betaald, behalve de stoelen waar discussie over is.
Factuur 2: restantfactuur; niet betaald.

FreelancerIT

#43 , 14 mei 2013 13:32

Ah. :-) Sorry, dat had ik niet uit je uitleg opgemaakt, mea culpa.

mava105

#44 , 14 mei 2013 15:49

Van wie kwam de vraag om oorspronkelijk een deel in het zwart te betalen?

elsje1975
Topic Starter

#45 , 14 mei 2013 21:21

Van wie kwam de vraag om oorspronkelijk een deel in het zwart te betalen?
van ons

Terug naar “Consumenten Koop”