RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

Lightning

Re: RESTANTFACTUUR NIET BETALEN

#16 , 13 mei 2013 11:20

...Soit, wij willen de helft van die kosten betalen voor de aanpassingen van de stoel en de verkoper gaat akkoord.
Nu hebben wij eigenlijk geen zin meer om het restant van 3.000 euro te betalen, we zijn er een beetje klaar mee, door dat gedoe.

Er is wel een probleem, er is een bestelbon opgemaakt met daarin het totaalbedrag van 12.000 en exact de meubelstukken beschreven. Ook heb ik nog een mail verstuurd naar de verkoper met daarin alles nog opgesomd en het totaal bedrag 12.000...
Over de foute stoffering is er blijkbaar een minnelijke schikking getroffen. Er is dus geen enkele reden waarom U het nog verschuldigde bedrag niet zou moeten betalen.
Uw verzonnen verhaaltje over de korting geef ik nagenoeg geen kans op slagen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT

#17 , 13 mei 2013 11:58

Welke reden haalt u aan om die € 3000 niet te betalen eigenlijk? Als u niet tevreden bent van de manier van handelen lijkt het me eenvoudiger de leverancier daarvoor te dagvaarden ipv. "weigeren" te betalen, waardoor u zelf een strafbaar feit pleegt en het voor de leverancies een fluitje van een cent is om zijn gelijk te halen.

Bovendien zegt U zegt € 12000 te moeten betalen waarvan € 3000 in het zwart, maar... u heeft een factuur waarin u de ganse som - ook het zwarte gedeelte - wordt opgesomd.

Dan lijkt het mij nog moeilijk om dit als zwart geld weg te moffelen.

elsje1975
Topic Starter

#18 , 13 mei 2013 14:42

Als ik verzet tegen de factuur aanteken, dan moet ik toch voorlopig niet betalen? Hoe doe ik dat best?

Reclame

Veebee

#19 , 13 mei 2013 14:58

En wat is het nut van voorlopig niet betalen? Uiteindelijk zal de leverancier naar het vredegerecht trekken en dan betaalt u alsnog + de gerechtskosten,dus u wint er niets bij mijns inziens.

roharro
Juridisch actief: Ja

#20 , 13 mei 2013 15:02

Verzet aantekenen heeft hier geen enkele zin aangezien u toch moet betalen.
Bij rechtszaak zal dit ook tegen u spelen (roekeloosheid...).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

evgoeth

#21 , 13 mei 2013 15:22

Feit : u hebt een bestelling gedaan, al dan niet in het zwart.
Feit : u hebt de goederen gekregen, weliswaar niet 100% zoals u dit wilde.
Feit : de verkoper heeft een voorstel gedaan hierover waarmee u akkoord ging

U hebt de goederen die u wilde. Bent u niet tevreden over de service, tant pis. Dit geeft u niet het recht om 3 000 euro op een totaalfactuur van 12 000 euro zomaar niet te betalen.

Voor slechte service, wat mij in dit geval raar lijkt aangezien de verkoper u zelf een voorstel heeft gedaan voor die slechte stof, kan u eventueel vragen voor een korting. En die zal dan geen 3 000 euro bedragen.

De verkoper was helaas slimmer dan u. U betaalt niet, hij zet snel nog de resterende 3 000 euro op factuur en bij hem is alles in't wit.
Gaan argumenteren dat een deel in het zwart was gaat niet lukken. Tenzij u inderdaad de BIB op uw dak wilt.

Als uw rechtsbijstandsverzekering slim is gaan ze dit ook weigeren wegens geen poot om op te staan.

elsje1975
Topic Starter

#22 , 13 mei 2013 17:48

evgoeth: Er is een factuur van 9.000 rn rrn restantfactuur van 3.000, dus ik heb enkel de eerste betaald. De laatste daar weet ik zogezegd niks van, dat kan toch?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 13 mei 2013 18:33

Rechtsbijstandsverzekering: daarvan de voorwaarden eens goed lezen ..... is (meestal) niet van toepassing op CONTRACTUELE overeenkomsten.
U kan wel een As sturen inzake de foutief gestoffeerde stoel ... maar dat bedrag zal geen €3000 zijn.

Mogelijk kan de firma nog een strafklacht indienen wegens oplichting, misbruik vertrouwen, afpersing....
Ik zeg maar....

Veebee

#24 , 13 mei 2013 18:38

Er is wel een probleem, er is een bestelbon opgemaakt met daarin het totaalbedrag van 12.000 en exact de meubelstukken beschreven. Ook heb ik nog een mail verstuurd naar de verkoper met daarin alles nog opgesomd en het totaal bedrag 12.000.

Ik heb dan onder die mail geschreven 12.000 minus 3.000 maakt factuur van 9.000.
1) Het stond op de bestelbon
2) Je hebt het nog is expliciet bevestigd per mail naar de verkoper toe

3) Wat ging je juist ontkennen? ...

denlowie

#25 , 13 mei 2013 18:51

Je schrijft zelf!!

Er is wel een probleem, er is een bestelbon opgemaakt met daarin het totaalbedrag van 12.000 en exact de meubelstukken beschreven. Ook heb ik nog een mail verstuurd naar de verkoper met daarin alles nog opgesomd en het totaal bedrag 12.000.

Het ziet er zeker niet goed uit voor u, en jij zal zeker veel meer dan de 3000€ betalen, als je niet oppast en er komt een deurwaarder en vredegerecht zal het snel het dubbel zijn aan kosten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lightning

#26 , 13 mei 2013 20:03

evgoeth: Er is een factuur van 9.000 rn rrn restantfactuur van 3.000, dus ik heb enkel de eerste betaald. De laatste daar weet ik zogezegd niks van, dat kan toch?
...en hoe lang dacht U dat vol te houden? Voordat uw tegenpartij U gaat dagvaarden zijn ze vast wel zo slim geweest om U aangetekend in gebreke te stellen.

Franciscus

#27 , 13 mei 2013 23:20

Een factuur is gedateerd en GENUMMERD .... dus daar kan een firma zo niet mee weg.
Iemand zal moeten betalen .... en dat is de schuldenaar.

Oude Belg

#28 , 13 mei 2013 23:50

Alleen Elsje schijnt niet te snappen
-dat wat ze doet gewoon oplichting is;
-dat ze geen steun krijgt, noch op dit forum, en voor 99,99999999 procent ook niet voor de rechtbank;
-dat haar idiote houding haar veel geld kan kosten;
-dat haar houding alleen weerzin oproept.

Ik gebruik het woord "asociaal" niet graag, maar hier lijkt het wel terecht. Dit soort mensen zou je naar Mars moeten kunnen sturen. Of verder.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

elsje1975
Topic Starter

#29 , 14 mei 2013 09:51

Ik krijg vandaag een aangetekende brief met volgende tekst. Kunnen zij me zomaar de kosten aanrekenen en zomaar stellen dat de aanpassingen alleen worden gedaan indien ik eerst de restantfactuur betaal? Als ik nu zeg dat ik die stoelen niet meer wil? De brief lijkt mij ook niet opgemaakt door een advocaat, zitten er misschien juridische hiaten in? Ik heb hen toch per mail laten weten dat ik niet akkoord ga met de factuur 983 omdat er een korting was van 3.000?

Geachte heer en mevrouw X

Wij hebben naar aanleiding van de levering van de meubelen d.d. 2 april 2013, de restantfactuur d.d. 3 april 2013 en de betalingsherinnering d.d. 24 april 2013 nog geen betaling uwerzijds mogen ontvangen. Dit terwijl de wettelijke betalingstermijn is overschreden sedert 3 april 2013.

Deze aanmaning heeft betrekking op de bijgevoegde factuur, met nummer 983, zijnde de restantfactuur met een bedrag van 3.360,00€ van de bestelling met totaalbedrag 11.276,00€ BTW inclusief. De eerste factuur met nummer 782 met een bedrag van 7.916,00€ is tevens nog niet volledig betaald.

Wij verzoeken u dringend het bovengenoemde factuurbedrag van 3.360,00€ alsmede de kosten voor deze eerste aanmaning (55,00€), zijnde 3.415,00€ zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 dagen, over te maken op onze bankrekening onder vermelding van het factuurnummer 983. De wettelijke rente zullen wij vanaf volgende aanmaning wekelijks in rekening brengen, vermeerderd met telkens de aanmaningskosten, zijnde 55,00 per aanmaning.

Wij willen hierbij nogmaals expliciet melden, dat factuurnummer 982 ook nog niet volledig is betaald, n.a.v. een geschil omtrent de stoffering van de stoelen. U heeft factuur 982 betaald, minus het bedrag van stoelen, zijnde 2.670,00€. Zoals overeengekomen wordt dit bedrag betaald, na aanpassing van de eetkamerstoelen.

Tevens dient u ons uw deel van de kosten voor de aanpassing van de stoelen (totaal 780,00€) nog te voldoen, zoals door u gevraagd en overeengekomen zijnde 50% van de aanpassingskosten. Dit maakt ook nog een bedrag van 390,00€ . Dit bedrag zal na aanpassing van de stoelen door u worden overgemaakt zoals overeengekomen, tegelijk met het onbetaalde deel van de factuur 982, namelijk het bedrag 2.670,00€, zijnde de stoelen. Stoelen en aanpassing maakt dan nog 2.670,00€ + 390,00€ = 3.060,00€

Hierbij delen wij u mede, dat er pas tot aanpassing van de stoelen, wordt overgegaan, na betaling van het factuurbedrag van 3.360,00€+ 55,00€= 3.415,00€ .Voornoemd geschil omtrent de stoelen, dat op uw vraag en zonder problemen door ons wordt opgelost, vrijwaart u niet van het voldoen van dat deel van de factuur waar geen geschil omtrent is.

Wanneer het factuurbedrag en aanmaningskosten niet binnen de gestelde termijn van vijf dagen voldaan is, voelen wij ons genoodzaakt verdere stappen tegen u te ondernemen. Alle hieruit voortkomende kosten zullen voor uw rekening komen.

In afwachting van uw betaling verblijven wij.

Kali

#30 , 14 mei 2013 09:55

Ze roepen de ENAC in, zolang u uw verbintenissen (betalen) niet voldoet schorten zij hun verbintenissen op (leveren).

De stoelen niet meer willen , u hebt een bestelbon waarin deze besteld zijn, dan dient u deze ook te betalen.

Terug naar “Consumenten Koop”