#29 , 14 mei 2013 09:51
Ik krijg vandaag een aangetekende brief met volgende tekst. Kunnen zij me zomaar de kosten aanrekenen en zomaar stellen dat de aanpassingen alleen worden gedaan indien ik eerst de restantfactuur betaal? Als ik nu zeg dat ik die stoelen niet meer wil? De brief lijkt mij ook niet opgemaakt door een advocaat, zitten er misschien juridische hiaten in? Ik heb hen toch per mail laten weten dat ik niet akkoord ga met de factuur 983 omdat er een korting was van 3.000?
Geachte heer en mevrouw X
Wij hebben naar aanleiding van de levering van de meubelen d.d. 2 april 2013, de restantfactuur d.d. 3 april 2013 en de betalingsherinnering d.d. 24 april 2013 nog geen betaling uwerzijds mogen ontvangen. Dit terwijl de wettelijke betalingstermijn is overschreden sedert 3 april 2013.
Deze aanmaning heeft betrekking op de bijgevoegde factuur, met nummer 983, zijnde de restantfactuur met een bedrag van 3.360,00€ van de bestelling met totaalbedrag 11.276,00€ BTW inclusief. De eerste factuur met nummer 782 met een bedrag van 7.916,00€ is tevens nog niet volledig betaald.
Wij verzoeken u dringend het bovengenoemde factuurbedrag van 3.360,00€ alsmede de kosten voor deze eerste aanmaning (55,00€), zijnde 3.415,00€ zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 dagen, over te maken op onze bankrekening onder vermelding van het factuurnummer 983. De wettelijke rente zullen wij vanaf volgende aanmaning wekelijks in rekening brengen, vermeerderd met telkens de aanmaningskosten, zijnde 55,00 per aanmaning.
Wij willen hierbij nogmaals expliciet melden, dat factuurnummer 982 ook nog niet volledig is betaald, n.a.v. een geschil omtrent de stoffering van de stoelen. U heeft factuur 982 betaald, minus het bedrag van stoelen, zijnde 2.670,00€. Zoals overeengekomen wordt dit bedrag betaald, na aanpassing van de eetkamerstoelen.
Tevens dient u ons uw deel van de kosten voor de aanpassing van de stoelen (totaal 780,00€) nog te voldoen, zoals door u gevraagd en overeengekomen zijnde 50% van de aanpassingskosten. Dit maakt ook nog een bedrag van 390,00€ . Dit bedrag zal na aanpassing van de stoelen door u worden overgemaakt zoals overeengekomen, tegelijk met het onbetaalde deel van de factuur 982, namelijk het bedrag 2.670,00€, zijnde de stoelen. Stoelen en aanpassing maakt dan nog 2.670,00€ + 390,00€ = 3.060,00€
Hierbij delen wij u mede, dat er pas tot aanpassing van de stoelen, wordt overgegaan, na betaling van het factuurbedrag van 3.360,00€+ 55,00€= 3.415,00€ .Voornoemd geschil omtrent de stoelen, dat op uw vraag en zonder problemen door ons wordt opgelost, vrijwaart u niet van het voldoen van dat deel van de factuur waar geen geschil omtrent is.
Wanneer het factuurbedrag en aanmaningskosten niet binnen de gestelde termijn van vijf dagen voldaan is, voelen wij ons genoodzaakt verdere stappen tegen u te ondernemen. Alle hieruit voortkomende kosten zullen voor uw rekening komen.
In afwachting van uw betaling verblijven wij.