Escalatie pesterijen

ongelukbelaagd
Topic Starter

Escalatie pesterijen

#1 , 17 apr 2013 01:16

Ik dacht zaterdag al naar de politie te gaan maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan.
Ik dacht "erger kan het niet worden". Wel dus.

Mijn zoon en vrienden had een "vriend" waar ze nu al een paar weken ruzie mee hebben.
Ze zijn allemaal in de 20 en wonen nog allemaal bij ouders maar zijn wel van school af / werkende.
Laten we die zogenaamde vriend X noemen.

Al een paar weken worden deze jongens geviseerd door de politie.
Ik bedoel dus echt dat ze 2x per week worden tegengehouden. Tot op heden zonder gevolg.

Vrijdag reed mijn zoon van de interim naar huis en 2 auto's voor hem reed X.
Een combi kwam uit het niets en heeft beide staande gehouden. Blijkbaar had X naar zijn vader gebeld omdat mijn zoon hem zou achtervolgen en heeft zijn vader de politie gebeld.
X mocht na een paar vragen doorrijden. Mijn zoon zijn auto werd weeral binnenste buiten gekeerd maar voor de 100ste keer zonder iets verbaliserends te vinden. Over dat achtervolgen werd geen woord meer gerept.
Diezelfde dag is een andere vriend van mijn zoon ook tegengehouden door de politie.
Het is echter X die die jongens voortdurend achtervolgt, noem het al maar stalken. Omdat zijn auto zo'n lawaai maakt, weten de jongens perfect wanneer hij op ieders adres voorbij rijdt. Ikzelf hoor hem 2x per dag voorbij rijden terwijl we in een doodlopende straat wonen...
Daarnaast stuurde hij altijd sms'en naar mijn zoon of belde hij midden in de nacht met een geblokkeerde nummer waarop mijn zoon dan altijd boos reageerde.
Ik was het beu en wou naar de politie gaan maar dacht ... "erger kan het niet worden".

Mijn zoon belde me daarjuist. Na het werk ging er een jointje door en daar heeft hij een paar keer van getrokken. Hij belde me dat hij een stuk voor de auto ging kopen.
Op de terugweg vond de vriend die meereed achter de zetel cannabis. Mijn zoon beweert hoog en laag dat het niet van hem is. Hij is bij mijn weten een occasionele gebruiker van canabis. Hij zal wel aan een jointje trekken maar het zelf kopen niet. Hij had trouwens ook geen geld om zoveel te kopen. Ik houd zijn financiën mee in het oog. Hij had vandaag zijn auto voor de boekenwinkel geparkeerd met zijn ramen een stukje open. X woont daar aan de overkant. En raadt eens? Juist, politiecontrole... De vrienden van mijn zoon denken dat X het in zijn auto gegooid heeft op een onbewaakt moment. De zus van X is namelijk een gebruiker dus via haar zou hij er wel aan geraakt kunnen zijn.
Toeval of niet, vandaag is de douane binnengevallen bij een andere vriend wiens ouders een winkel hebben. Ze zochten illegale drank. Zonder gevolg.

Nu hebben mijn zoon en zijn vriend op het politiebureau toegegeven dat de drugs van mijn zoon was. Ze hebben toegegeven omdat ze dachten dat alles nog erger ging worden door dit ongeloofwaardig verhaal... De speekseltest van mijn zoon was positief en hij heeft bloed laten trekken. Het zakje bevatte blijkbaar 6gr.

Ik zou graag morgen met mijn zoon willen teruggaan zodat hij wel de waarheid vertelt.
Of contacteren we beter eerst een advocaat?

Daarnaast wil ik ook dat mijn zoon een aanklacht tegen X indient. Of tenminste vraagt een onderzoek te laten uitvoeren. Al die politiecontroles van de afgelopen week, de krassen op de auto's, de drugs, ...

Pfff... ik ben echt wel tussen krapuul gaan wonen. Als ik de middelen had, was ik zo verhuisd!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 apr 2013 09:58

Waarom heeft uw zoon de gevonden cannabis niet gewoon weggekieperd (door het raam gegooid, bijvoorbeeld) als deze niet van hem was en niet in de auto wou hebben? Verder is rijden onder invloed van cannabis strafbaar.

Wordt uw zoon al ergens van beschuldigd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ongelukbelaagd
Topic Starter

#3 , 17 apr 2013 10:34

Die vraag heb ik hem ook gesteld Gebruiker21.
De versie van mijn zoon:
De vriend die bij hem in de auto zat, greep achter de bestuurderszetel om drinken te nemen. Die zei "Hé, hier ligt wiet". Die vriend heeft de cannabis dan in zijn zakken gestoken.
Mijn zoon wordt nu voortdurend in het oog gehouden door de politie en nam aan dat die achter hem konden rijden. Die zouden zien als hij het zou weggooien.
Ik zal hem straks eens vragen wat ze eigenlijk van plan waren met die cannabis te doen eens ze thuis waren.

Mijn intuitie vertelt me dat die passagier er ook meer zou kunnen van weten. Het is een oude schoolkameraad die sinds een paar weken bij mijn zoon komt.
Ik weet niets van hem maar hij zit ook elke dag in mijn zoon's auto...

Mijn gevoel gaat meer uit naar die passagier dan naar X eigenlijk. Alhoewel dat mijn zoon al regelmatig vertelde dat de zus van X cannabis rookt. Dus het zou kunnen dat X hem zo een loer wil draaien.

Kijk, de speekseltest was positief en de bloedproef moeten we afwachten. Is die positief dan moet mijn zoon de gevolgen ervan dragen. Hij verdient niet beter.

Maar dat pakje blijft mij toch dwars zitten. We hebben geen geheimen voor mekaar. Ik kuis zijn kamer ook, kom ook in zijn wagen of in de garages. Hij weet dat ik geen drugs wil vinden of hij vliegt buiten. Daarnaast wordt hij voortdurend tegengehouden door de politie. Waarom zou hij dat risico dan nemen?

Zijn verhaal is ongeloofwaardig, speekseltest positief en dat pakje in de auto gevonden. Maar de tegenargumenten zijn wel geloofwaardig.
Ik beschuldig niemand want onterecht beschuldigd worden doet die mensen geen goed. Doch zegt mijn gevoel dat mijn zoon voor dat pakje onschuldig is en dat iemand anders hier voor verantwoordelijk is.
Denken jullie dat het een goed idee is dat ik naar de politie stap en een "deftig" onderzoek vraag?

Als ze mij, de vriendin van mijn zoon, de huidige vrienden die last van X hebben, die passagier en X ook eens ondervragen moet de waarheid dan toch aan het licht komen?
Ik heb gisteren met sommige vrienden gepraat en hun wel uitgelegd dat als we dat onderzoek vragen, alle vuile was wordt buiten gehangen.
Niemand vond dat een probleem, ook mijn zoon niet.

En ik denk ook dat ik naar de politie moet stappen om dit allemaal te vertellen want wie weet wat er nog allemaal te gebeuren staat...

Ik weet niet of mijn zoon van iets beschuldigd is. Ik heb nog geen pv gezien.

Reclame

ongelukbelaagd
Topic Starter

#4 , 17 apr 2013 10:45

PS. Mijn nickname is "ongelukbelaagd". Dit is niets voor niets. Mijn ex is ooit eens door een collega voor poging tot moord beschuldigd geweest.
En ook al zou mijn ex het kunnen gedaan hebben met zijn temperament en woede-aanvallen; toen had ik ook het gevoel dat hij onschuldig was.
Hij werd toen ook al een tijd gepest en die collega wou hem er ook bij lappen omdat hij zijn job ging verliezen.
Ze zijn alle 2 ontslagen, juist in een periode dat mijn zoon doodziek in het ziekenhuis lag.
Die aanklacht was veel erger maar we moesten er ook door.
En ik ben blijven vechten dat de waarheid boven kwam.
Ik heb dat verhaal hier toen ook gedaan en jullie advies heeft mij toen ook geholpen.
Mijn ex is toen vrijgesproken.

Daarom doe ik dit ook voor mijn zoon. Mijn gevoel en logisch denken zetten me hier toe aan.
Niet omdat ik zijn moeder ben maar wel omdat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.

eylis

#5 , 17 apr 2013 11:13

mijn persoonlijke gevoel geeft me in je de raad te geven hier wat afstand van te nemen; De kerels zijn meerderjarig en zijn zelf verantwoordelijk voor hun zaakjes. Het ziet er (juridisch gezien) aan beide kanten niet echt ok uit. Cannabis gebruiken en daarna met de auto rijden...
Hoe vervelend en beangstigend dat dit allemaal ook is. Geef 'm zeker raad en steun. Maar hij moet zelf de stappen ondernemen (als hij dat wenst)

ongelukbelaagd
Topic Starter

#6 , 19 apr 2013 08:27

Raad geven. Welke raad? Daarom vraag ik hier raad ;-)

X blijft hem maar achtervolgen. X rijdt regelmatig rond de fabriek waar mijn zoon werkt.
Mijn zoon vindt het niet grappig meer...
Gisterenavond heeft hij een inzinking gehad zoals ik nog nooit bij hem meegemaakt heb.

Mijn zoon wil weten of hij terug naar de politie kan om de waarheid te gaan vertellen, op mijn aanraden!
Hij wil nu weten of hij dit nog kan? Zijn vorige verklaring helemaal omgooien.
Moet hij dan naar het politiebureau waar hij zijn eerste verklaring heeft afgelegd? Of mag hij dat bij de politie van onze woonplaats doen?
We willen een deftig onderzoek...!

Het is ook nodig dat die pesterijen stoppen. Zelfs al moeten we naar de rechtbank.
Hoe pakken we dat het beste aan?

Bedankt voor jullie raad!

Gebruiker21

#7 , 19 apr 2013 08:48

Ga met uw zoon naar jullie lokale politiebureau, doe daar héél uw verhaal, en deze mensen gaan je perfect kunnen zeggen wat u te doen staat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#8 , 19 apr 2013 14:57

Zet eerst een tijdslijn uit met alle feiten die al gebeurd zijn.
Helpt in het gesprek want anders wordt het een warboel.
Helpt ook voor een aangifte. Nu stalking is een klachtmisdrijf dus klager moet de vervolging wensen.
Andere gelijktijdig gebeurde feiten kunnen dan gewoon vervolgbaar zijn.

Terug naar “Andere”