Ik dacht zaterdag al naar de politie te gaan maar uiteindelijk heb ik het niet gedaan.
Ik dacht "erger kan het niet worden". Wel dus.
Mijn zoon en vrienden had een "vriend" waar ze nu al een paar weken ruzie mee hebben.
Ze zijn allemaal in de 20 en wonen nog allemaal bij ouders maar zijn wel van school af / werkende.
Laten we die zogenaamde vriend X noemen.
Al een paar weken worden deze jongens geviseerd door de politie.
Ik bedoel dus echt dat ze 2x per week worden tegengehouden. Tot op heden zonder gevolg.
Vrijdag reed mijn zoon van de interim naar huis en 2 auto's voor hem reed X.
Een combi kwam uit het niets en heeft beide staande gehouden. Blijkbaar had X naar zijn vader gebeld omdat mijn zoon hem zou achtervolgen en heeft zijn vader de politie gebeld.
X mocht na een paar vragen doorrijden. Mijn zoon zijn auto werd weeral binnenste buiten gekeerd maar voor de 100ste keer zonder iets verbaliserends te vinden. Over dat achtervolgen werd geen woord meer gerept.
Diezelfde dag is een andere vriend van mijn zoon ook tegengehouden door de politie.
Het is echter X die die jongens voortdurend achtervolgt, noem het al maar stalken. Omdat zijn auto zo'n lawaai maakt, weten de jongens perfect wanneer hij op ieders adres voorbij rijdt. Ikzelf hoor hem 2x per dag voorbij rijden terwijl we in een doodlopende straat wonen...
Daarnaast stuurde hij altijd sms'en naar mijn zoon of belde hij midden in de nacht met een geblokkeerde nummer waarop mijn zoon dan altijd boos reageerde.
Ik was het beu en wou naar de politie gaan maar dacht ... "erger kan het niet worden".
Mijn zoon belde me daarjuist. Na het werk ging er een jointje door en daar heeft hij een paar keer van getrokken. Hij belde me dat hij een stuk voor de auto ging kopen.
Op de terugweg vond de vriend die meereed achter de zetel cannabis. Mijn zoon beweert hoog en laag dat het niet van hem is. Hij is bij mijn weten een occasionele gebruiker van canabis. Hij zal wel aan een jointje trekken maar het zelf kopen niet. Hij had trouwens ook geen geld om zoveel te kopen. Ik houd zijn financiën mee in het oog. Hij had vandaag zijn auto voor de boekenwinkel geparkeerd met zijn ramen een stukje open. X woont daar aan de overkant. En raadt eens? Juist, politiecontrole... De vrienden van mijn zoon denken dat X het in zijn auto gegooid heeft op een onbewaakt moment. De zus van X is namelijk een gebruiker dus via haar zou hij er wel aan geraakt kunnen zijn.
Toeval of niet, vandaag is de douane binnengevallen bij een andere vriend wiens ouders een winkel hebben. Ze zochten illegale drank. Zonder gevolg.
Nu hebben mijn zoon en zijn vriend op het politiebureau toegegeven dat de drugs van mijn zoon was. Ze hebben toegegeven omdat ze dachten dat alles nog erger ging worden door dit ongeloofwaardig verhaal... De speekseltest van mijn zoon was positief en hij heeft bloed laten trekken. Het zakje bevatte blijkbaar 6gr.
Ik zou graag morgen met mijn zoon willen teruggaan zodat hij wel de waarheid vertelt.
Of contacteren we beter eerst een advocaat?
Daarnaast wil ik ook dat mijn zoon een aanklacht tegen X indient. Of tenminste vraagt een onderzoek te laten uitvoeren. Al die politiecontroles van de afgelopen week, de krassen op de auto's, de drugs, ...
Pfff... ik ben echt wel tussen krapuul gaan wonen. Als ik de middelen had, was ik zo verhuisd!