Hallo allemaal,
Ik heb na mijn middelbare studies onmiddellijk werk gevonden in een redelijk grote fabriek als onderhouds technicus.
Nu dit ging mij helemaal niet af, ik was daar ook het slachtoffer van pesterijen. Voor een of andere reden kon ik niet functioneren zoals één van mijn collega's.
Mijn contract werd daar niet verlengd en ik vond geen werk. Toen ben ik in een diepe put gevallen. En was het zover gekomen dat ik dringend naar een psychiatrische instelling moest voor een diagnose.
Het resultaat: Asperger syndroom, klinische depressie, grote sociale fobie.
Na enkele maanden mocht ik deze instelling verlaten, alé mocht, ik moest omdat er geen afdeling was voor personen met autisme en ik nergens anders thuishoorde.
Daarna heb ik gaan verder studeren, gaan werken, verder studeren, werken,... tot ik nog maar 20 studiepunten had. Geen van beide lukte dus. Ook niet met tal van begeleiding van onder andere GTB en "deploeg".
Nu zou ik dolgraag deze cyclus doorbreken, deze cyclus van falen. Wat ik graag zou willen doen is in een beschutte werkplaats gaan werken, voor onbepaalde duur. Nu had ik graag geweten of ik hier in aanmerking voor kom.
Weetjes:
-Ik krijg op het moment een vervang inkomen van het FOD
-Ik krijg een verhoogde tegemoetkoming van de CM
-Ik heb officieel een arbeidershandicap
-Ik ben bij het VAPH
-Ik ben ook maaglijder
-Volgens iemand van het ACV was ik voor 33% gehandicapt
-Na drie jaar begeleiding ben ik nog altijd niet van mijn sociale fobie van af, uit zich in licht trillen in sociale situaties
Ik heb gewoon behoefte aan is iets positiefs in mijn leven, zoals een job vinden en die kunnen volhouden... Dat zou voor mij al een heel grote stap zijn.