Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen??

boos
Topic Starter

Re: Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen?

#16 , 20 jan 2013 18:13

Na vermoedelijk een sociaal onderzoek.
Oke, ik heb er nu een advocaat op gezet en hoop dat het allemaal goed komt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter

#17 , 21 jan 2013 15:52

Even een vraag weer: Mijn man loopt weer te schreeuwen en zegt me nu dat ik het huis uit moet, want de advocaat had hem gezegd dat we uit elkaar moesten gaan als de kinderen snel terug komen weer thuis, maar ik zie het niet zitten dat de kinderen in deze situatie terug komen, nu zegt me man dat ik dan maar weg moet zodat hij het huis kan gebruiken om de kinderen dan op te vangen, kan dit zomaar? kan ik de jeugdrechter vertellen dat mijn man niet voor de kinderen kan zorgen omdat hij te agressief is? heeft de jeugdrechter geen toestemming nodig van mij zodat de kinderen thuis terug kunnen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jan 2013 18:31

U bent gehuwd dus kan zoals reeds gezegd de vrederechter voorlopige maatregelen treffen. Gezinswoning wordt ongeacht wie eigenaar is of de huurder door de vrederechter toevertrouwt aan diegene die voor de kinderen zal zorgen dus de kinderen blijven daar. Tevens beslist hij wie wat zal moeten betalen in die periode.

Deze maatregelen willen totaal niet zeggen dat met moetscheiden maar geeft de partijen de kans en zeker de kinderen tot rust te komen.
Indien dat niet kan gebeuren zie ik de jeugdrechter niet snel de kinderen vrijgeven.

U kan een familiaal bemiddelaar inschakelen
http://www.juridat.be/bemiddeling/ndex.p" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

boos
Topic Starter

#19 , 21 jan 2013 18:36

U bent gehuwd dus kan zoals reeds gezegd de vrederechter voorlopige maatregelen treffen. Gezinswoning wordt ongeacht wie eigenaar is of de huurder door de vrederechter toevertrouwt aan diegene die voor de kinderen zal zorgen dus de kinderen blijven daar. Tevens beslist hij wie wat zal moeten betalen in die periode.

Deze maatregelen willen totaal niet zeggen dat met moetscheiden maar geeft de partijen de kans en zeker de kinderen tot rust te komen.
Indien dat niet kan gebeuren zie ik de jeugdrechter niet snel de kinderen vrijgeven.

U kan een familiaal bemiddelaar inschakelen
http://www.juridat.be/bemiddeling/ndex.p" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn vraag was:

Ik wil zeker niet het huis uit, en hij wilt wel ergens anders wonen om de kinderen dan thuis te krijgen.
Maar kunnen ze hem zomaar de kinderen toevertrouwen zonder mijn toestemming?
want de kinderen zijn nu bij een pleeggezin en ik zie dat ze heel erg rust hebben, kan ik de jeugdrechter vragen om de kinderen langer daar te laten en niet naar huis mogen omwille dat het nog niet goed in ons relatie?

Franciscus

#20 , 21 jan 2013 18:40

Dat is zo wie zo iets waar de jeugdrechter zal over beslissen.
Net zoals uw echtgenoot zich de vraag kan stellen kunnen ze de kinderen zo maar aan mijn echtgenote overlaten.
Indien er tussen de ouders geen overeenstemming is beslist de rechter.

boos
Topic Starter

#21 , 21 jan 2013 18:46

Dat is zo wie zo iets waar de jeugdrechter zal over beslissen.
Net zoals uw echtgenoot zich de vraag kan stellen kunnen ze de kinderen zo maar aan mijn echtgenote overlaten.
Indien er tussen de ouders geen overeenstemming is beslist de rechter.
Ik heb wel bewijzen dat mijn man geweld gebruikt heeft tegen mij, en daar ook aangifte van gedaan en vast stelling van de dokter, kan het dan zomaar dat de jeugdrechter die risico neemt om de kinderen aan hem toe te vertrouwen?

Franciscus

#22 , 21 jan 2013 18:52

Er zijn dus PV's opgesteld door de politie en de DA zijn (in kopie) daar bij het PV gevoegd.
Daar hebt u nog totaal niets van gezegd.
In dat geval verandert heel de zaak.
Dan kan u ook terecht bij de dienst SLAZO van uw lokale politie en bij de team dat het Intra-Familiaal-Geweld dossier beheerd.
Is daar bij aangifte al een telefoon (door de politie) naar het parket geweest?

boos
Topic Starter

#23 , 21 jan 2013 19:02

Er zijn dus PV's opgesteld door de politie en de DA zijn (in kopie) daar bij het PV gevoegd.
Daar hebt u nog totaal niets van gezegd.
In dat geval verandert heel de zaak.
Dan kan u ook terecht bij de dienst SLAZO van uw lokale politie en bij de team dat het Intra-Familiaal-Geweld dossier beheerd.
Is daar bij aangifte al een telefoon (door de politie) naar het parket geweest?
Ik heb wel aangifte gedaan er is een PV opgesteld inclusief met dokter briefjes
Heb 2 dokter briefjes, 1 van april 2012 en 1 van nu deze maand januari 2013.
Maar wat kan er veranderen aan de zaak?
Of de politie contact heeft gehad met het parket dat weet ik niet

Franciscus

#24 , 21 jan 2013 19:16

Met werkonbekwaamheid of niet?
het gaat dus al over twee feiten.

Wel dat wil zeggen dat er niet alleen een burgerlijk geding is maar ook de mogelijkheid van een strafgeding.
Dat de vrederechter alleen al door het bestaan van de PV's en in feite alleen al door het feit van dat er geweld ( zowel fysiek als psychisch) de mogelijkheid heeft om op te treden.
Dat de procureur bij de jeugdrechtbank gebruik kan maken van die PV's om verder onderzoek te gelasten naar het wel en wee van de relatie alvorens de kinderen terug in een POS ( problematische opvoeding situatie) te plaatsen.

Hebt u de PV nr

boos
Topic Starter

#25 , 21 jan 2013 19:34

Wel dat wil zeggen dat er niet alleen een burgerlijk geding is maar ook de mogelijkheid van een strafgeding.
Dat de vrederechter alleen al door het bestaan van de PV's en in feite alleen al door het feit van dat er geweld ( zowel fysiek als psychisch) de mogelijkheid heeft om op te treden.
Dat de procureur bij de jeugdrechtbank gebruik kan maken van die PV's om verder onderzoek te gelasten naar het wel en wee van de relatie alvorens de kinderen terug in een POS ( problematische opvoeding situatie) te plaatsen.

Hebt u de PV nr
Nee niet bij de hand, maar is het niet zo dat de Politie de aangiftes automatisch door moeten sturen naar het Parket of houden ze het gewoon bij in hun bureau?
En wat voor straf krijgt hij dan?

boos
Topic Starter

#26 , 21 jan 2013 19:36

Hebt u de PV nr

nee niet met werk onbekwaam, want ik werkte al sowieso niet en ben ten laste van hem nu momenteel.
Ik ben naar het OCMW geweest voor een leefloon en die zeiden mij dat ik eerst een aparte adres moet hebben alvorens ik financieel geholpen kan worden klopt dit?

drien

#27 , 21 jan 2013 19:37

Als U niet werkt, dient U eerst werk te zoeken alvorens een leefloon te ambiëren...
Met te stellen dat "je sowieso al niet werkte", geef je aan gewoon niet te willen werken.

boos
Topic Starter

#28 , 21 jan 2013 19:39

Als U niet werkt, dient U eerst werk te zoeken alvorens een leefloon te ambiëren...
Met te stellen dat "je sowieso al niet werkte", geef je aan gewoon niet te willen werken.
Ben er mee bezig maar ondertussen moet men wel eten natuurlijk

boos
Topic Starter

#29 , 21 jan 2013 19:40

Toen was mijn man de kostwinner, natuurlijk wil ik wel werken maar vinden is erg moeilijk in deze tijden, ik pak alles aan

Franciscus

#30 , 21 jan 2013 22:56

Het is niet omdat u werkonbekwaam bent dat u zou moeten werken.
Als de dokter schrijft zes dagen arbeidsongeschikt wil dat zeggen niet in staat om zijn normale activiteiten uit te voeren.
Iemand die naar school gaat of gepensioneerd is of voor zijn kinderen zorgt is ook arbeidsongeschikt.

Leefloon wordt gegeven aan personen die oa door omstandigheden zonder voldoende inkomen vallen.
Daar hoeft men niet voorafgaandelijk voor gewerkt te hebben.

Uiteraard dienen PV 's te worden overgemaakt aan het parket... bij PV met opzettelijke slagen - werkonbekwaamheid en familiale problemen worden in de meeste arrondissementen door parket overgemaakt aan respectievelijk team IFG en jeugdbrigade (indien er minderjarigen bij betrokken zijn).
Kan uw echtgenoot gestraft worden jazeker. Zal dat gebeuren ... die kans is kleiner omdat net via procedure IFG men zal trachten de lont uit kruitvat te halen net in het belang van alle belanghebbenden.

Daarom eens gaan praten met SLAZO deze mensen zijn door hun eigen beroepsgeheim gebonden en zullen dus zeker niets (zonder uw toestemming ) aan de politiediensten doorgeven.
Zij werken wel bij de politie maar zijn geen politiefunctionarissen dus geen politionele bevoegdheid.

Terug naar “Echtscheiding”