Oke, ik heb er nu een advocaat op gezet en hoop dat het allemaal goed komtNa vermoedelijk een sociaal onderzoek.
Oke, ik heb er nu een advocaat op gezet en hoop dat het allemaal goed komtNa vermoedelijk een sociaal onderzoek.
Mijn vraag was:U bent gehuwd dus kan zoals reeds gezegd de vrederechter voorlopige maatregelen treffen. Gezinswoning wordt ongeacht wie eigenaar is of de huurder door de vrederechter toevertrouwt aan diegene die voor de kinderen zal zorgen dus de kinderen blijven daar. Tevens beslist hij wie wat zal moeten betalen in die periode.
Deze maatregelen willen totaal niet zeggen dat met moetscheiden maar geeft de partijen de kans en zeker de kinderen tot rust te komen.
Indien dat niet kan gebeuren zie ik de jeugdrechter niet snel de kinderen vrijgeven.
U kan een familiaal bemiddelaar inschakelen
http://www.juridat.be/bemiddeling/ndex.p" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voba.be/page.aspx?pId=2041&m ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb wel bewijzen dat mijn man geweld gebruikt heeft tegen mij, en daar ook aangifte van gedaan en vast stelling van de dokter, kan het dan zomaar dat de jeugdrechter die risico neemt om de kinderen aan hem toe te vertrouwen?Dat is zo wie zo iets waar de jeugdrechter zal over beslissen.
Net zoals uw echtgenoot zich de vraag kan stellen kunnen ze de kinderen zo maar aan mijn echtgenote overlaten.
Indien er tussen de ouders geen overeenstemming is beslist de rechter.
Ik heb wel aangifte gedaan er is een PV opgesteld inclusief met dokter briefjesEr zijn dus PV's opgesteld door de politie en de DA zijn (in kopie) daar bij het PV gevoegd.
Daar hebt u nog totaal niets van gezegd.
In dat geval verandert heel de zaak.
Dan kan u ook terecht bij de dienst SLAZO van uw lokale politie en bij de team dat het Intra-Familiaal-Geweld dossier beheerd.
Is daar bij aangifte al een telefoon (door de politie) naar het parket geweest?
Nee niet bij de hand, maar is het niet zo dat de Politie de aangiftes automatisch door moeten sturen naar het Parket of houden ze het gewoon bij in hun bureau?Met werkonbekwaamheid of niet?
het gaat dus al over twee feiten.
Wel dat wil zeggen dat er niet alleen een burgerlijk geding is maar ook de mogelijkheid van een strafgeding.
Dat de vrederechter alleen al door het bestaan van de PV's en in feite alleen al door het feit van dat er geweld ( zowel fysiek als psychisch) de mogelijkheid heeft om op te treden.
Dat de procureur bij de jeugdrechtbank gebruik kan maken van die PV's om verder onderzoek te gelasten naar het wel en wee van de relatie alvorens de kinderen terug in een POS ( problematische opvoeding situatie) te plaatsen.
Hebt u de PV nr
Met werkonbekwaamheid of niet?
het gaat dus al over twee feiten.
Wel dat wil zeggen dat er niet alleen een burgerlijk geding is maar ook de mogelijkheid van een strafgeding.
Dat de vrederechter alleen al door het bestaan van de PV's en in feite alleen al door het feit van dat er geweld ( zowel fysiek als psychisch) de mogelijkheid heeft om op te treden.
Dat de procureur bij de jeugdrechtbank gebruik kan maken van die PV's om verder onderzoek te gelasten naar het wel en wee van de relatie alvorens de kinderen terug in een POS ( problematische opvoeding situatie) te plaatsen.
Hebt u de PV nr
Als U niet werkt, dient U eerst werk te zoeken alvorens een leefloon te ambiëren...
Met te stellen dat "je sowieso al niet werkte", geef je aan gewoon niet te willen werken.