hoi
ik heb een geschil met mijn ex verhuurder
na 6 jaar heb ik mijn contract opgezegd op de correcte manier ,met 3 maand opzeg
het contract was afgelopen op 1 jan 13
nou het probleem
het keramisch vuur had een barst op een hoek , voor de rest werkt het perfect
ik heb ermee ingestemd om het te vervangen , de verhuurder heeft na ons gesprek het vuur eruit gehaald waardoor het nu helemaal stuk is en waardeloos is geworden
ik heb al enkele malen om afmetingen gevraagd maar heb er nog steeds geen ontvangen
nu verplicht de verhuurder mij om dit te laten vervangen door een instalateur
kan hij dit zomaar doen zonder mij de kans te geven om het zelf te vervangen ?
ik heb ook al achter de waarborg gevraagd zonder reactie
en dan nog een ander geval , toen wij het huurcontract kregen stond de garage er niet bij
op zich geen probleem omdat er een carport was
deze garage was omgebouwd naar een woning met alle voorzieningen
de verhuurder heeft me verplicht om toe te laten dat hij de garage(woning) zou verder verhuren of hij zou de huur optrekken
deze extra huurder moest dan bij ons in de woning komen als de wijkagent kwam om te kijken of die personen er dan wel woonde
omdat het 1 adres is
bij de laatste nieuwe huurder voor de garage hebben we ervoor gezorgd dat de wijkagent in de garage moest en toen heeft die gezegd dat die niet mocht verhuurd worden als woning ( kon de verhuurder niet mee lachen)
voor het einde contract was de verhuurder aan de woning geweest om werkjes uit te voeren waar wij vooraf niet verwittigd werden
onkruid uit doen , omheining metsen , oprit afspuiten etc etc
er stond ook nog materiaal (rommel) van de verhuurder op zolder en in de kelder waarvoor wij geen compensatie gekregen hebben
is er iets wat ik kan doen tegen de verhuurder ?