probleem met ex-verhuurder

db_saxo
Topic Starter

probleem met ex-verhuurder

#1 , 19 jan 2013 11:34

hoi

ik heb een geschil met mijn ex verhuurder

na 6 jaar heb ik mijn contract opgezegd op de correcte manier ,met 3 maand opzeg
het contract was afgelopen op 1 jan 13

nou het probleem
het keramisch vuur had een barst op een hoek , voor de rest werkt het perfect
ik heb ermee ingestemd om het te vervangen , de verhuurder heeft na ons gesprek het vuur eruit gehaald waardoor het nu helemaal stuk is en waardeloos is geworden

ik heb al enkele malen om afmetingen gevraagd maar heb er nog steeds geen ontvangen
nu verplicht de verhuurder mij om dit te laten vervangen door een instalateur

kan hij dit zomaar doen zonder mij de kans te geven om het zelf te vervangen ?
ik heb ook al achter de waarborg gevraagd zonder reactie

en dan nog een ander geval , toen wij het huurcontract kregen stond de garage er niet bij
op zich geen probleem omdat er een carport was

deze garage was omgebouwd naar een woning met alle voorzieningen
de verhuurder heeft me verplicht om toe te laten dat hij de garage(woning) zou verder verhuren of hij zou de huur optrekken
deze extra huurder moest dan bij ons in de woning komen als de wijkagent kwam om te kijken of die personen er dan wel woonde
omdat het 1 adres is

bij de laatste nieuwe huurder voor de garage hebben we ervoor gezorgd dat de wijkagent in de garage moest en toen heeft die gezegd dat die niet mocht verhuurd worden als woning ( kon de verhuurder niet mee lachen)

voor het einde contract was de verhuurder aan de woning geweest om werkjes uit te voeren waar wij vooraf niet verwittigd werden
onkruid uit doen , omheining metsen , oprit afspuiten etc etc

er stond ook nog materiaal (rommel) van de verhuurder op zolder en in de kelder waarvoor wij geen compensatie gekregen hebben

is er iets wat ik kan doen tegen de verhuurder ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 19 jan 2013 12:49

Keramisch vuur : is er een plaatsbeschrijving opgemaakt bij vertrek . Staat daar iets in over kookplaat ?
Garage : deze was blijkbaar niet inbegrepen in uw contract . Wat verhuurder en huurder garage deden was onwettelijk , maar dit ligt niet meer aan u om daar nog iets tegen te beginnen .
Voor einde huur heeft verhuurder geen toegang , zonder uw toelating . Doch geen reden om nog iets tegen te ondernemen , wegens huur beëindigd .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

db_saxo
Topic Starter

#3 , 19 jan 2013 16:10

in het huurcontract staat "woning verkeert in goede staat" er is geen echte duidelijke gedetaileerde omschrijving

bij vertrek zijn we eens rond gegaan , en zijn er enkele punten aangehaald , welke al opgelost zijn ,
het vuur daar is ie 1 week nadien mee afgekomen

Reclame

freelance

#4 , 19 jan 2013 16:56

Heeft geen poot om op te staan .
Indien geen sprake van kookplaat in plaatsbeschrijving , dan is er juridisch gesproken géén kookplaat .
Waarborg terugeisen zal dan een zaak voor de vrederechter worden , indien niet onderling kan opgelost .
Is waarborg op een geblokkeerde rekening geplaatst ?
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

db_saxo
Topic Starter

#5 , 19 jan 2013 17:46

ja

Terug naar “Huren”