Mischien dat ik nu wel mijn vraag post in de onjuiste rubriek maar dat lees ik dan wel.
Een van onze huurders had juist voordat hij met vrouw en kind uit ons appartement naar een ander woonadres verhuisde een kleine huurachterstand. Met kleine bedragjes per maand werd die achterstand (volgens afspraak) afbetaald.
Op een bepaald moment in 2012 werden de afbetalingen stopgezet. Ex-huurder had blijkbaar een mooi rond X-bedrag bedacht om in ieder geval dat niet meer terug te gaan betalen.
Ik heb aanmaningen verstuurd, tekstberichtjes etc. totdat het laatst door mij verzonden AS ongeopend werd geretourneerd. Dit is voor mij het teken dat ik weer naar de vrederechter moet.
Echter:
Nu blijkt uit het vandaag door mij opgehaald "Getuigschrift van Woonst" dat ex-huurder NOOIT woonachtig is geweest op het door hem aan ons opgegeven nieuwe adres.
Alle aanmaningen waren verstuurd naar dit adres.
Ex-huurder heeft in september 2012 nog in persoon gesproken met andere oud bewoner die toen zijn buurman was.
Het adres dat ex-huurder had doorgegeven is het voormalige officiële adres van zijn broer die inmiddels teruggekeerd is naar zijn vaderland.
Het "officiële adres" van ex-huurder is/was een huis met een rits van postbussen tegen de muur.
Bij navraag blijkt ex-huurder daar nooit verbleven te hebben.
Op 03-07-2012 is een Voorstel afvoering van ambtswege aangevraagd.
Nu wordt het dus even lastig om naar de Vrederechter te stappen.
Concrete vragen:
Hoe kan iemand een periode in een gemeente verblijven zonder domicilie?
Op 05-02-2010 is ex-huurder nl ook afgevoerd en op 09-07-2010 wordt hij weer opgevoerd op een ander adres in dezelfde gemeente als voorheen.
Is er een wettelijke verplichting gesteld aan de termijn waarin zo'n soort dossier definitief afgewerkt moet zijn? ( Dan kan ik daarna misschien weer terug naar de Gemeente om na te gaan of er inmiddels een woonadres bekend is.)
Bij voorbaat dank voor uw reactie!