INFRAX

InGi
Topic Starter

Re: INFRAX

#16 , 04 jan 2013 22:22

Het appartement ligt in Hasselt. Het huurcontract (van 3 jaar) is geregistreerd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#17 , 04 jan 2013 23:24

Als dit over dezelfde huurder gaat als in uw vorige topic , en er blijkt aan alles wat te mankeren ( nutsvoorzieningen , geen domiciliëring , moeilijk betalen enz...) kunt u mischien overwegen om er een einde aan te maken .
Huurder daar ambtshalve laten inschrijven , zal een rechtsprocedure er niet gemakkelijker op maken . ( hoofdelijke bewoning wordt beter beschermd ) .
Bij verschillende inbreuken op huurcontract kan zelfs een driejarig contract van rechtswege ontbonden worden .

B.W. Art. 1741. Het huurcontract wordt ontbonden door het tenietgaan van het verhuurde goed, en door de niet-nakoming van hun verplichtingen door de verhuurder of de huurder.

Hiervoor dient u de huurder wel bij aangetekend schrijven in gebreke te stellen ( en liefst meerdere keren ) .Terzelfdertijd ook per gewone post , en verwijzen naar A.S.
A.S. kan gestuurd worden naar het huuradres , aangezien huurder veronderstelt wordt daar te wonen .
Wanneer A.S. niet opgehaald , komt terug bij u . Ongeopend bewaren .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 jan 2013 23:58

zie ook
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 38&t=42087" onclick="window.open(this.href);return false;

inderdaad :geen borg, geen verzekering, geen adres, vermoedelijk ook het niet bemeubelen als een goed huisvader enz.

Reclame

InGi
Topic Starter

#19 , 05 jan 2013 12:56

Het gaat hier inderdaad over dezelfde huurder als hierboven vermeld.

Franciscus

#20 , 05 jan 2013 13:42

Wij proberen steeds te antwoorden maar dan hebben we wel graag alle elementen in een keer en niet dat we moeten zoeken.

Maar niet getreurd ...... zijn we (ik) gewoon.
Op mijn werk moesten we ook steeds vragen blijven stellen tot we de kleinste details wisten. :wink:

octopus

#21 , 07 jan 2013 13:12

"is op te lossen maar kost tijd en frustratie"
hoe is dit op te lossen?
Ik ken enkel betaling voor leegstand, of het bewonen binnen de 6 maanden. Slopen kan ook tot vrijstelling leiden, maar dit is meestal niet de bedoeling.

Vandebos

#22 , 07 jan 2013 14:09

"is op te lossen maar kost tijd en frustratie"
hoe is dit op te lossen?
Ik ken enkel betaling voor leegstand, of het bewonen binnen de 6 maanden. Slopen kan ook tot vrijstelling leiden, maar dit is meestal niet de bedoeling.
Dit sloeg op een mogelijk probleem met een woning waar officieel niemand ingeschreven staat. Sommige gemeentes zijn relatief "overijverig" om deze zonder nazicht na één jaar als "leegstand" te melden bij het gewest. Daar start dan de hele mallemolen. Als het een geregistreerd huurcontract betreft is het meestal voldoende om hen een kopie hiervan te bezorgen bij je bezwaarschrift. Bij gebrek aan een geregistreerd huurcontract dien je echter tevens nutsverbruik te bewijzen en dat kan meestal enkel met de hulp van de huurder. (blijkbaar zijn er in het verleden teveel valse huurcontracten en overdrachtsformulieren gepresenteerd...)

Heb het persoonlijk een zestal (2006) jaar geleden aan de hand gehad, 6 maand en een stapeltje A4 van 2 cm hoog later werd de leegstandheffing geannuleerd.

InGi
Topic Starter

#23 , 07 jan 2013 14:44

Ik ben nog het een en ander te weten gekomen :

1. Blijkbaar zou de huurder eerder aanvraag gedaan hebben voor domiciliëring, deze zou geweigerd zijn door de politie
2. De huurder heeft momenteel geen domicilie, hij is van ambtswege afgevoerd.

Is hier iemand mee vertrouwd ?

Franciscus

#24 , 07 jan 2013 15:04

En wat was de reden van weigering?
Ik heb een donkerblauw vermoeden: niet aan te treffen.
Mogelijk heeft de huurder nog het een en ander openstaan bij politie (deurwaarder)
U mag/kan navraag doen bij kwartierinspecteur tenslotte hebt u een contract met de huurder.

Maar om hem zo snel mogelijk weg te krijgen is feit dat hij NIET is ingeschreven wel belangrijk en maakt het de zaak wel eenvoudiger bij de vrederechter.
Niet ingeschreven, niet aan te treffen, niet betalen, geen verzekering....
Laatst gewijzigd door Franciscus op 07 jan 2013 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

freelance

#25 , 07 jan 2013 15:06

Ik ben nog het een en ander te weten gekomen :

1. Blijkbaar zou de huurder eerder aanvraag gedaan hebben voor domiciliëring, deze zou geweigerd zijn door de politie
2. De huurder heeft momenteel geen domicilie, hij is van ambtswege afgevoerd.

Is hier iemand mee vertrouwd ?
Politie doet ( onaangekondigd ) controle op bewoning , in de eerste weken na aanvraag . ( vaststellen dat aanvrager daar werkelijk woont .)
Indien aanvrager meerdere malen niet aan te treffen valt , wordt idd. geweigerd door politie .
Is een probleem voor alleenstaanden die overdag uit werken zijn .
Aanvrager moet politie opnieuw contacteren . ( wijk/kwartieragent ) .
Optie Franciscus kan ook natuurlijk .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

InGi
Topic Starter

#26 , 12 apr 2013 20:46

Nog altijd verhuurproblemen :

1. De huurder is intussen wel ingeschreven op mijn verhuuradres, dus zijn domicilie is in orde.

2. In februari heb ik hem telefonisch gevraagd om bewijs te leveren van brandverzekering, hij was ermee bezig en zou mij een copy doorsturen, deze heb ik nog steeds niet ontvangen

3. Heden is de huur van april nog niet betaald, vorige week heeft hij mij na diverse telefoontjes van mij (die hij niet opneemt), teruggebeld dat de huur betaald is. Nu, een week later, heb ik nog niks ontvangen !

4. Bij de laatste AV is gevraagd dat we laten weten of de bellen en parlefoons werken van de appartementen, ik heb hem dat gevraagd, hij zou het testen en terugbellen, maar dat doet hij dus ook niet.

Ik heb intussen deze week een aangetekend schijven gedaan, omdat ik de situatie beu ben, altijd bellen of SMSen voor de huur, nooit afspraken kunnen maken omdat de huurder zijn telefoon niet opneemt.
Ik heb dit AS ook per gewone post verstuurd. IK heb hier de punten aangehaald : correcte betaling van huur, bereikbaar zijn, bewijs van brandverzekering voorleggen. Ik heb ook in het schrijven een datum en uur voorgesteld dat ik zelf de controle kom doen van bel en parlefoon. Ik vrees dat ik daar volgende week aan de gesloten deur ga staan. Wat kan ik dan het beste doen ?

De huurder woont sinds oktober 2012 in het appartement, en toen werkte zowel de bel als de parlefoon, dit staat ook in de plaatsbeschrijving.
Wie moet de kosten betalen als deze nu niet meer werken ?

Het verhuurde appartement ligt ongeveer op 40 km van mijn woonplaats. Als ik afspraken met de huurder maak die hij uiteindelijk niet nakomt, alle verplaatsingskosten, brieven, telefoons, zijn dit ook kosten die ik op een op andere manier kan recupereren via de waarborg of zo ?

Nog bedankt voor al jullie reacties.

Terug naar “Huren”