#26 , 12 apr 2013 20:46
Nog altijd verhuurproblemen :
1. De huurder is intussen wel ingeschreven op mijn verhuuradres, dus zijn domicilie is in orde.
2. In februari heb ik hem telefonisch gevraagd om bewijs te leveren van brandverzekering, hij was ermee bezig en zou mij een copy doorsturen, deze heb ik nog steeds niet ontvangen
3. Heden is de huur van april nog niet betaald, vorige week heeft hij mij na diverse telefoontjes van mij (die hij niet opneemt), teruggebeld dat de huur betaald is. Nu, een week later, heb ik nog niks ontvangen !
4. Bij de laatste AV is gevraagd dat we laten weten of de bellen en parlefoons werken van de appartementen, ik heb hem dat gevraagd, hij zou het testen en terugbellen, maar dat doet hij dus ook niet.
Ik heb intussen deze week een aangetekend schijven gedaan, omdat ik de situatie beu ben, altijd bellen of SMSen voor de huur, nooit afspraken kunnen maken omdat de huurder zijn telefoon niet opneemt.
Ik heb dit AS ook per gewone post verstuurd. IK heb hier de punten aangehaald : correcte betaling van huur, bereikbaar zijn, bewijs van brandverzekering voorleggen. Ik heb ook in het schrijven een datum en uur voorgesteld dat ik zelf de controle kom doen van bel en parlefoon. Ik vrees dat ik daar volgende week aan de gesloten deur ga staan. Wat kan ik dan het beste doen ?
De huurder woont sinds oktober 2012 in het appartement, en toen werkte zowel de bel als de parlefoon, dit staat ook in de plaatsbeschrijving.
Wie moet de kosten betalen als deze nu niet meer werken ?
Het verhuurde appartement ligt ongeveer op 40 km van mijn woonplaats. Als ik afspraken met de huurder maak die hij uiteindelijk niet nakomt, alle verplaatsingskosten, brieven, telefoons, zijn dit ook kosten die ik op een op andere manier kan recupereren via de waarborg of zo ?
Nog bedankt voor al jullie reacties.