Ik denk dat ik hier juist zit met men vraag.
De politie (sociale cel) voert een onderzoek uit op vraag van het parket.
Deze laatste is aangevraagd door men schoonmoeder die beweringen over kindermishandeling, verwaarlozing enz aanklaagt.
Deze zijn uiteraard niet aan de orde. Het ligt soms wel s wat rommelig maar met 2 kinderen is dat normaal.
ZEKER niet problematisch.
Nu,
De politie (sociale cel) heeft al een aantal keer onaangekondigd langs geweest voor controle.
Vandaag en vorige week werden er vragen gesteld zoals hoeveel verdient u, vragen over geschreven documenten die schadelijk kunnen zijn (documenten via dwang/manipulatie verkregen door de schoonmoeder).
Wij hebben het gevoel dat we door de sociale cel niet serieus genomen worden en dat ze eerder ons in de problemen proberen steken.
Bij het gesprek (bij ons thuis) vandaag heb ik zelfs gevraagd of onze advocaat niet aanwezig moest zijn.
Dit bleek niet nodig....
Ik heb opgezocht wat de gedragscode en wetten en plichten zijn van de sociale cel tov burgers waar ze een onderzoek uitvoeren maar het weinig of niks gevonden.
Ik heb iets gelezen dat we een afschrift van een verhoor kunnen krijgen? In hoeverre dat dat een verhoor was natuurlijk.
Zijn de gegeven info bruikbaar in een strafzaak?
Is er enige wijze om de zaak voor het parket te bespoedigen of te laten beëindigen?
Dit omdat alles omtrend een zware druk uitoefend op mijn gezin. Zie andere posts. Alles is gelinkt met elkaar.
Dank u meesters,
mvg,