Voor alle duidelijkheid mijn contract werd niet eenzijdig beeindigd!!!!!
Toch wel. U zegt een huurcontract met vaste duur op. U zegt dit zelf in uw eerste post.
In mijn contract staat dat ik het recht heb om het contract vroegtijdig te beeindigen mits betaling van schadevergoeding.
Uiteraard. Niemand kan belatten dat gelijk wel contract verbroken wordt, maar dit heeft wel schadevergoeding tot gevolg.
Aangezien ik daar twee jaar heb gewoon en dus in mijn derde jaar 1/10/2012 heb verlaten moest ik maar 1 maand schadevergoeding betalen gelijk aan : 650 euro huurpijs!!
Dit is zo bij 3-6-9 contracten, niet bij contracten van vaste duur. Bij een contract met vaste duur is de schadevergoeding de rest van de huur voor de periode. Wat staat er exact in uw contract over het bedrag van de schadevergoeding?
De verhuurder heeft recht op die schadevergoeding,maar vergeet niet dat ik via immoweb 50 kosten zelf heb betaald om toekomstig huurder te vinden die onmiddelijk na mijn vertrek op 1/10/2012 heb apparment heeft moegen intreden.
Tenzij er iets in uw contract staat over het feit dat schadevergoeding niet meer nodig is als u zelf een andere huurder aanbrengt, of je een extra geschreven contract met de verhuurder hebt hierover, verandert dit niets aan de zaak.
Indien mijn contract de mogelijkheid geeft om het vroegtijdig te beeindigen dan mag het mits betaling van schadevergoeding!
Dat is net wat gezegd wordt: waarschijnlijk zou die schadevergoeding meer zijn dan 2000 €.