Ik kreeg telefoon van Tono. Ze deden de mededeling dat ze mij een boxershort zouden opsturen en dat ik enkel de verzendingskosten moest betalen. Dan zou ik ook automatisch om de zoveel maand boxershorten ontvangen die ik volledig moest betalen. Ik heb dit geweigerd, en omdat ik geen keuze kreeg om zelf te beslissen of ik dit allemaal wou, heb ik besloten een klachtenmail te sturen en Tono 'terug te pakken'. Ik had in mijn mail gezet: "Met vriendelijke groet Indien u op deze mail antwoord, bevestigt u bereid te zijn een schadevergoeding (morele schade) te betalen van een symbolische 1 euro. Vincent" (voor meer info: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 86&t=32179" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.youtube.com/watch?v=QLEx-vb2gSU" onclick="window.open(this.href);return false; )
Nu, ik had nooit verwacht dat ze zouden antwoorden. Ze hebben dit toch gedaan en nu vraag ik mij af wat ik nog kan ondernemen?

Hieronder zet ik even de mails:
Geachte heer, mevrouw,
Wij bevestigen uw laatste bericht en hebben nota genomen dat u deze zending niet wenste te ontvangen. Uit uw klacht hebben wij kunnen opmerken dat het telefonische marketingburo niet duidelijk is geweest tijdens het telefoongesprek. Wij zullen hen hierop aanspreken zodat zulke misverstanden in de toekomst vermeden worden.
Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Tanya
Ik kreeg vanmorgen telefoon van jullie bedrijf. Eerst kreeg ik enkele vragen waar jullie niks met te maken hebben (gewicht, lengte, welk ondergoed ik draag). Daarna kreeg ik de mededeling dat er een boxershort naar mijn adres zou worden opgestuurd en dat ik daarvan de verzendingskosten moet betalen. Ik zou ook om de 2à3 maand een nieuwe collectie boxershorts ontvangen. U leest het goed: ik kreeg een mededeling hiervan. Over een 'keuze' was geen sprake. Vindt u dat een correcte manier van marketing?
Daarna zei ik vriendelijk tegen de mevrouw dat ik liever niks ontvang. De vrouw reageerde met oude marketingstrucjes (je weet wel, Miller & Rollnick: 'ga mee met weerstand' ) en besloot toch maar verder te gaan met haar uitleg. Daarna vroeg de mevrouw of het goed was dat ze het naar mijn adres zou sturen. Plots hoor ik mijn adres aan de telefoon? Ik vraag mij echt af hoe jullie daar zijn aangeraakt. Ik vroeg dit ook aan de mevrouw en ik kreeg een vrij idiote uitleg. Daarna ging de mevrouw WEER verder met de bestelling waar ik nooit naar gevraagd had of bevestigd had.
Toen zei ik aan de mevrouw dat ik echt niks wou. Ze zei: 'dat is dan jammer voor u' en gooide de telefoon dicht.
Ik zou het heel erg apprecieeren moesten jullie toch even een woordje uitleg geven over jullie werking. Ik hoop echt op een antwoord.
Ik dank u alvast voor uw begrip en uw antwoord.
Met vriendelijke groet Indien u op deze mail antwoord, bevestigt u bereid te zijn een schadevergoeding (morele schade) te betalen van een symbolische 1 euro. Vincent