Hallo, ik ben net nieuw hier. Mijn vrouw en ik gaan ook scheiden, we hebben een eigen huis (sinds 4 jaar) en we willen scheiden dmv EOT.
De bedoeling is dat ik het huis op haar naam laat zetten ivm onze 4 kinderen, die dan hier kunnen blijven wonen in hun omgeving en hier naar school kunnen blijven gaan. Zij koopt me dan niet uit (kan ze niet opbrengen, ze werkt wel fulltime), maar ik wil het als schenking doen naar de kids toe, want anders zou misschien zelfs het huis verkocht moeten worden. In ruil willen we in de EOT laten zetten, dat ik zeg maar de eerste 2 jaren geen of weinig alimentatie dan zal betalen als tegenhanger, zodat ik enigszins een beetje opnieuw kan beginnen.
Ik woon nog steeds bij mijn bijna ex, maar wil dus teruggaan naar mijn geboorteland (nederland). Zij heeft ondertussen al een nieuwe vriend (kent ze al 2 weken, we zijn overeengekomen om te gaan scheiden zo'n 4 weken geleden...). Nu zei ze me, dat die vriend (is ook gescheiden) nog bij zijn moeder woont en van plan is om dat huis te gaan kopen, ze zei me ook dat hij genoeg geld op de bank heeft staan, hij had volgens haar al gezegd, dat hij haar anders wel finacieel wil bijstaan. Nu ben ik door verschillende mensen ervoor gewaarschuwd, dat het lijkt of zij straks bij hem in zal trekken als hij dat huis gekocht heeft en zei "ons" huis verkoopt en er nog een leuke cent aan overhoud.
Mijn vraag is dus, kan ik in die EOT een zekerheid inbouwen, dat als het huis op haar naam staat, zij dit bijv de eerste 6 jaren niet mag verkopen ondanks dat ik het dan als schenking doe?
Dat de kids sowieso hier naar school kunnen blijven gaan. Of gaat de rechter daar dan over vallen, omdat die het dan misschien niet meer ziet als een schenking naar de kids toe?
Hartelijk dank voor enige reactie,
Paul