Beste,
Ik bestelde op 04/10 een pruik omdat ik aan een chemo behandeling moet beginnen. De pruik die ik wilde, was niet in voorraad op dat moment. Men liet mij de kleur in een ander model zien en het model in een andere kleur. Ik wilde zo snel mogelijk door de zure appel heen en besloot niet meer bij andere zaken te gaan kijken en maar ineens te bestellen. Men vroeg mij een voorschot van 100€ en beloofde mij een levertermijn van 1 week. Ik hoorde maar niets van die zaak terug maar de pruik was nog niet hoogdringend, dus ik wachtte geduldig hun telefoontje af. Gisteren belde ik toch maar even om eens te informeren omdat ik duidelijk had gezegd dat ik die pruik voor 19/10 zeker wilde hebben. Gezien deze ook nog in model geknipt moest worden, begon de tijd dus wel te dringen. Men zei me dat mijn bestelling al binnen was en dat men niet wist hoe het kwam dat ik niet op de hoogte gebracht was. Toen ik zei dat ik dat geen service vond, kreeg ik de gerante aan de lijn die een uitleg begon dat ze dacht dat ik zelf zou bellen om te horen of mijn bestelling binnen was, en dat dat toch allemaal niet zo dringend was omdat het haar toch pas ten vroegste na de 2de behandeling zou uitvallen,.. etc...etc... Ik zei dat ik duidelijk had afgesproken dat die pruik geknipt en wel klaar moest zijn tegen 19/10 en dat dat nu niet meer ging lukken dus dat ik mijn voorschot terug wilde en mijn pruik wel ergens anders zou gaan kopen. Die gerante wilde dat geld eerst niet terug betalen, daarna sprak ze over een aankoopbon maar later in het gesprek "zou ze het eens bespreken met haar vennoot en me donderdag iets laten weten".
Klopt mijn redenering als ik zeg dat ik de bestelopdracht kan annuleren op grond van volgende argumenten:
- levering te laat (en niet gebeld wanneer het artikel binnen was)
- het eigenlijke artikel niet op voorhand kunnen zien dus toch nog de mogelijkheid om te annuleren als het me niet bevalt
Kan ze mij verplichten om tevreden te zijn met een aankoopbon of hoor ik mijn geld cash terug te krijgen?
Alvast bedankt!