Mijn ex-vrouw probeert op allerhande manieren geld lost te krijgen. Dit vooral via de zogenaamde onkosten.
In de EOT is overeengekomen dat ik (en zij ook), de helft betalen van de schoolonkosten, doktersonkosten, apotheker, ..... .
Ik betaal de helft van alle onkosten terug, maar van haar kant komt er niks, zo wacht ik al sinds december 2006 op schoolonkosten.
Zo is er bv een schoolfaktuur, waarvan zij mij enkel de rekening stuurt. Toen ik weigerde te betalen heb ik op de school gevraagd wat die rekening inhield. Nu bleek dat die rekening een onderdeel was van een eiindfaktuur. Maar op de faktuur was er ook een, reeds vroeger, betaald voorschot, van 150€, verrekend.
Verder is ze er verschillende maal in geslaagd om apothekersonkosten 2x te innen met een tussentijd van enkele maanden. Dit is per toeval uitgekomen, heb de beide copies nog in handen. Maar ze weigert om terug te betalen.
Voor tandartskosten ontvang ik gewoonlijk een nota van de tandarts met het betaalde bedrag. Heb dit eenmaal betaald, tot ik hiervoor naar de CM belde en vernam hoeveel ze werkelijk moest betalen.
Ook laat ze doktersvoorschriften op haar naam, bij de apotheker veranderen in de naam van de zoon/dochter. Tot ik bij de huisarts was en de kinderen ter sprake kwamen. Bleek dat de kinderen er in maanden niet geweest waren, terwijl ik maandelijks wel een afschrift, van één of ander geneesmiddel, onder de neus kreeg.
Toen ik bij de dokter was, met mijn dochter, vroeg mijn dochter op het einde een ziekenbriefje voor haar moeder.... terwijl ik speciaal onze dochter moest gaan ophalen om naar de dokter te gaan. (zij was te ziek om naar de dokter te gaan volgens de uitleg van onze dochter!!!!!!!). 's Avonds is mijn ex wel gaan trainen???????
Wat kan ik hiertegen doen? Kan ik haar een, aangetekende, brief schrijven en kan ik tegelijkertijd ook een copie sturen naar haar advocaat?
Wat zijn de stappen voor de vrederechter, al vrees ik dat dit niet veel zal uithalen.
Kan het via de deurwaarder?
Kan ik haar aanklagen voor afzetterij, valsheid in geschrifte, bedriegerij, .....
Ik zou liefst een brief schrijven met copie naar haar advocaat. Omdat ze te pas en onpas haar advocaat er bijsleurt. Deze advocaat is ook de advocaat die voor haar werkgever werkt en waar zij ook regelmatig mee samenwerkt.
Er loopt ondertussen ook een zaak tussen haar en de oudste zoon, ook wegens geldzaken.