diensten aangepast, maar klant niet geupdate

4ringsdude
Topic Starter

diensten aangepast, maar klant niet geupdate

#1 , 09 okt 2012 13:06

Klant A heeft een internet en digitale tv bij bedrijf X genomen. Ze vertellen de klant dat hij een mooie korting krijgt als hij intekent voor 2 jaar.
Ondertussen spreekt klant A met de buren die ook bij X zitten. Maar die betalen voor het goedkoopste abonnement zo'n 15€ minder dan klant A. En ze hebben naast een goedkopere factuur ook nog eens meer volume, snellere internet enz. Dus in alle opzichten beter dan wat klant A gekregen had.
Klant A gaat dat zeggen en kan zonder probleem overschakelen naar hetzelfde abonnement, mits betalen van de extra kosten want hij moet een zogezegd een andere modem hebben (ter info beide buren hebben dezelfde modem type)
Ik heb ondertussen zelf eens gekeken en blijft dat het abonnement dat klant A heeft niet terug te vinden is tussen de verschillenden tarieven die bedrijf X aanbied. Voor mijn geval zit ik nog goed maar mijn buur die zit natuurlijk echt te vloeken.
Hij weet ook dat bedrijf X niet zelf snel zou zeggen... zeg Klant A ge betaald teveel en krijgt te weinig, wij gaan dat voor jou aanpassen. Maar het is inderdaad echt geen service naar de klant zeker als de klant het ontdekt dat hij maanden in het zak werd gezet.

Kan klant A reclameren dat hij teveel betaalde en niet kreeg wat hij oorspronkelijk vroeg (het goedkoopste pack)
Klant A betaalde daarnaast regelmatig extra's omdat het volume beperkt was tot 50gb... maar de goedkopere aangeboden versie geeft 100gb... dus ja klant A is begrijpelijk in zijn gat gebeten.

Ben wel blij dat hij daarvoor kwam bellen want misschien zat ik ook met een te hoge factuur of zo. Ik ga dat nu zelf regelmatig eens bekijken want je weet maar nooit. Maar persoonlijk betwijfel ik dat hij hiervoor een vergoeding gaat krijgen... ook al dreigt hij naar de concurrent te gaan met zowel internet, tv als mobile. Maar bon wou het hier eens in de groep smijten om eens te horen. Misschien kan ik hem dan wat raad geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veebee

#2 , 09 okt 2012 13:14

Aan welke vergoeding had je dan gedacht? Wat je buur wel kan doen is gebruik maken van de online acties.
Ben onlangs ook veranderd van abbo, kostenloos, surf nu sneller en betaal minder omdat ik een oud pakket had.
Dat je buur eerst is informeert naar kostenloos overgaan naar andere abbo met die modem.
Zijn er geen acties, vraag dan gewoon door te schakelen naar de klantendienst om opzeg te doen en dan draaien ze wel bij.
Dit soort vraag kan je beter posten bij http://www.tik.be/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;, daar zitten medewerkers van alle providers die dit soort zaken geval per geval bekijken.

Lightning

#3 , 09 okt 2012 13:27

Tarieven, promoties, packs en de specificaties van die packs veranderen voortdurend. Als klant ga je akkoord met de voorwaarden die gelden op het moment van het afsluiten van het contract. Dat andere klanten op andere momenten (vroeger of later) betere voorwaarden krijgen is een feit, maar dat zijn andere contracten en daar heb je eigenlijk niets mee te maken.

Reclame

4ringsdude
Topic Starter

#4 , 09 okt 2012 16:54

Hij wil al zeker dat alle extra kosten die hij heeft gemaakt om zijn volume op te trekken afgetrokken zouden worden. Daar kan ik hem wel in volgen.
Ik betaal 31,95 en heb 100gb volume en hij betaald 40€ en heeft 50gb volume en dus moest hij af en toe eens 5gb extra of 10gb extra bijbestellen. Dus ja dat hij zich bestolen voelt kan wel zijn want in de winkel hebben ze blijkbaar tegen hem nog niet zolang geleden gezegd dat hij nog altijd het voordeligste tarief had. Wij hebben dit tarief van begin dit jaar... dus ja die verkoper heeft gelogen of niet alles verteld of zo (ik was er niet bij)

Hij krijgt 20€ online korting als hij overstapt, maar moet wel degelijk 75€ betalen voor zijn nieuwe modem als hij fibernet wilt nemen. Anders de basic (zoals ik hier heb) zonder kosten, maar de snelheid is niet echt veel groter...

Ik heb hem dat ook gezegd dat niet iedereen hetzelfde krijgt en dat er promo's enz zijn... maar ik begrijp ook dat hij als trouwe klant op de hoogte gebracht mocht worden dat hij een verouderd pack had dat echt nadelig was voor hem... Maar bon, hij ging met zijn vrouw morgen naar Belgacom zien wat de opties daar waren en dan horen wat Telenet wilt doen om hem als klant te behouden.

Tope

#5 , 09 okt 2012 17:42

Op een vergoeding zal hij wel niet moeten rekenen.
Ik ben klant van 2001 en ben onlangs overgestapt op Fibernet.
Daarvoor heb je een draadloze modem nodig en die heb ik GRATIS gekregen .
Bellen met de klantendienst en dreigen met overstappen op die andere telecomreus is hier aan de orde.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 okt 2012 18:06

Hebben net hetzelfde meegemaakt .... de (volwassen) kinderen waren een beetje boven volume gegaan...
Toen bleek dat het allerlaatste nieuwe pakket veel goedkoper was en bij overschakelen er nog een aantal extra's of bonussen waren als men alles zelf deed.
....
Wat de andere genoemde firma betreft wel daar hadden we ergens anders telefoon & internet van ... alle facturen met hun naam en logo op.
Alleen kon het pakket internet niet bij hen opgezegd worden want dat kende ze niet.
Heel lang geleden was dat nl gesplitst nl de telefoonlijn en het internet in 2005 hebben ze laten weten dat nu alles ineens gefactureerd ging worden..
Wat bleek ..... dat de telefoonlijn nog altijd apart gefactureerd werd ( totaal bedrag was wel correct) maar na opzegging van alle contracten bleven we facturen krijgen voor de (isdl)lijn...

4ringsdude
Topic Starter

#7 , 12 okt 2012 15:15

Heb net gehoord dat de buur een commerciële geste heeft gekregen.
telenet heeft een persoonlijk voorstel gedaan. Hij kan Fibernet krijgen in een shake met digitale tv voor de uitzonderlijke prijs van 49,95€ en hij mag gratis een draadloze modem gaan halen in de winkel. Maar hij moet wel tegen 20 oktober beslissen anders vervalt dit voorstel.

Wel cool van Telenet om hem wijs te maken dat hij hier een persoonlijke compensatie krijgt van Telenet... terwijl iedere bestaande of nieuwe klant bij Telenet hetzelfde aanbod krijgt en dat zelfs na 20 oktober volgens de website van Telenet zelf.
Ik heb hem gezegd dat hij Telenet moet vragen dit op mail te zetten want dit is bedrieglijke reclame volgens mij. Ze maken hem hier toch iets wijs want dit is geen uitzonderlijke aanbieding als trouwen klant voor het geleden ongemak???

En ik kreeg vandaag een telefoontje van Telenet om mij te melden dat ze nagekeken hebben dat ik door een shake aanpassing een voordeel kan doen van enkele euro's per jaar. Dat bewijst dus wat de gebuur zei... dat Telenet dus wel degelijk klanten opbelt op andere promoties voor te stellen. Maar blijkbaar enkel als het klantenvoordeel niet groot is.

Ik vind deze werkwijze degoutant en moest ik in zijn plaats zijn zou ik hier zelf echt veel verder mee gaan... HLN :) maar ja diene mens is ook in de 50 en ziet dit allemaal anders. Maar toch zag ik hem daarstraks eigenlijk wel redelijk kwaad over het Telenet voorval.

Veebee

#8 , 13 okt 2012 20:49

Dat is schering en inslag, ik zie het probleem niet. Je bent niet verplicht bij je leverancier te blijven als hun handelswijze je niet bevalt.
Je buur is geholpen zonder extra kosten, wat is dan het probleem? Je wordt als consument ook wel verondersteld zelf bij de pinken te zijn, je bent zelf toch ook prijsbewust lijkt me?
Als je je oneerlijk behandeld voelt, dan maak je dit kenbaar. Als zij dan een tegenvoorstel of een commerciële geste doen is de zaak afgehandeld lijkt mij.

Terug naar “Consumenten Koop”