Klant A heeft een internet en digitale tv bij bedrijf X genomen. Ze vertellen de klant dat hij een mooie korting krijgt als hij intekent voor 2 jaar.
Ondertussen spreekt klant A met de buren die ook bij X zitten. Maar die betalen voor het goedkoopste abonnement zo'n 15€ minder dan klant A. En ze hebben naast een goedkopere factuur ook nog eens meer volume, snellere internet enz. Dus in alle opzichten beter dan wat klant A gekregen had.
Klant A gaat dat zeggen en kan zonder probleem overschakelen naar hetzelfde abonnement, mits betalen van de extra kosten want hij moet een zogezegd een andere modem hebben (ter info beide buren hebben dezelfde modem type)
Ik heb ondertussen zelf eens gekeken en blijft dat het abonnement dat klant A heeft niet terug te vinden is tussen de verschillenden tarieven die bedrijf X aanbied. Voor mijn geval zit ik nog goed maar mijn buur die zit natuurlijk echt te vloeken.
Hij weet ook dat bedrijf X niet zelf snel zou zeggen... zeg Klant A ge betaald teveel en krijgt te weinig, wij gaan dat voor jou aanpassen. Maar het is inderdaad echt geen service naar de klant zeker als de klant het ontdekt dat hij maanden in het zak werd gezet.
Kan klant A reclameren dat hij teveel betaalde en niet kreeg wat hij oorspronkelijk vroeg (het goedkoopste pack)
Klant A betaalde daarnaast regelmatig extra's omdat het volume beperkt was tot 50gb... maar de goedkopere aangeboden versie geeft 100gb... dus ja klant A is begrijpelijk in zijn gat gebeten.
Ben wel blij dat hij daarvoor kwam bellen want misschien zat ik ook met een te hoge factuur of zo. Ik ga dat nu zelf regelmatig eens bekijken want je weet maar nooit. Maar persoonlijk betwijfel ik dat hij hiervoor een vergoeding gaat krijgen... ook al dreigt hij naar de concurrent te gaan met zowel internet, tv als mobile. Maar bon wou het hier eens in de groep smijten om eens te horen. Misschien kan ik hem dan wat raad geven.