#7 , 10 okt 2012 14:56
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik ben er nog niet veel wijzer uit.
In het vonnis van de rechtbank staat dat er bij elk 1 kind gedomicileerd staat en kosten en kinderbijslag moeten worden gedeeld. Dit impliceert toch onrechtstreeks dat domicilie in dit geval niets te maken heeft met de kinderbijslag?
De kinderbijslag oordeelt echter dat indien het kind bij vader gedomicilieerd is, hij dus ook het recht heeft om de kinderbijslag aan hem te laten uitbetalen, ongeacht wat er in het vonnis staat over het delen van de kinderbijslag.
In dit geval wil vader de kinderbijslag voor het kind dat bij hem gedomicilieerd staat laten uitbetalen aan hem, zodat hij samen met zijn vriendin voor 2 kinderen bijslag trekt en dus ook de verhoogde bijslag trekt voor 2 kinderen, maar hoeft hij dit niet met mij te delen. Zo deelt hij het voordeel van 2 kinderen met zijn vriendin, die maar 1 kind heeft. Mij lijkt dit niet correct.
Ex wil de kinderbijslag voor 3 kinderen niet delen, voor hem maakt het immers financieel weinig uit of hij het volledige kindergeld voor 2 kinderen volledig zelf krijgt, of hij moet dat van 3 met mij delen. Als hij mij kan treiteren, doet hij dat liever dan dat hij deelt. Ik mis hierdoor wel veel geld waar ik in normale omstandigheden recht op heb.
Heb ik ik kans om via de rechtbank wijziging van domicilie aan te vragen om die reden of vragen om het kindergeld via moeder te laten uitbetalen en dat ik de helft kan doorstorten? Of is dit voor een rechtbank geen goede reden voor een wijziging?