argumenten voor bilocatie te mijden

majuna
Topic Starter

argumenten voor bilocatie te mijden

#1 , 02 sep 2007 15:27

hallo , mijn vriend en ik zijn na 4jr uit elkaar.Hij kropt het niet goed en gebruikt nu ons zoontje van 2jr en 3mdn om zijn wrok te uiten en vraagt bilocatie aan. Hij was er zelf steeds tegen ,toen het over mijn andere zoon van 5jr ging die ik uit een vorige relatie heb.Maar nu wilt hij het voor ons zoontje wel. Persoonlijk ben ik niet voor bilocatie , een kind heeft 1 vaste thuis nodig. Ik wil dit dan ook aanvechten en vragen voor een klassieke regeling 1 weekend om de 14dgn en helft vd vakanties. Ik wil de vader hiermee dan ook niet een zwart licht zetten daar dit uiteindelijk voor het kind allemaal niet goed is. Dus wens met volgende argumenten voor de rechtbank te komen. Kindje heeft 1 thuis nodig, kindje is nog veel te jong en heeft de nodige stabiliteit nodig alsook nog erg zijn mama, Hij heeft een grote broer aan wie hij erg gehecht is ( de broertjes zien elkaar echt heel graag en zijn erg aan mekaar gehecht) ,wens het kindje zijn vader niet te ontnemen ,en wens vader niet uit de opvoeding te verbannen, maar wel een vast thuis voor het kind, ik heb steeds voor het kindje gezorgt (ik werk niet en vader was er niet veel mee bezig) Vader is zaakvoerder en dus druk bezig , het kindje stond steeds bij mij officieel ingeschreven , vader woonde officieel op een ander adres.
Zijn dit gegronde argumenten om een rechter te overtuigen om geen bilocatie te aanvaarden ? Wat zijn eigenlijk gegronde argumenten om bilocatie te aan te vechten ?

Met mijn vorige ex heeft het echt fijn opgenomen, heeft niet om bilocatie gevraagt en was zeer soepel , als zoon niet wou , kwam hij gewoon de volgende dag , of het volgende weekend , nu hij wat ouder is gaat hij ook op andere dagen in de week eens mee naar zijn papa , eet er iets en dan brengt hij hem terug , dit loopt echt zeer fijn.Dit juist om goed te laten begrijpen dat ik niet de vaders van mijn kinderen wil ontnemen.Maar juist dat ik belangrijk vind dat ze 1 thuis hebben en die dan ook bij de mama is , want een mama is en blijft toch een MAMA .

alle reacties zijn welkom !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 02 sep 2007 23:48

Beste,

Het belang van je kinderen worden het beste gediend met vrede tussen de ouders.

Wat jij m.i. in zekere zin vraagt zijn argumenten om die vrede te kunnen verstoren. Zelfs al zouden die er zijn, dan nog zijn ze vaak eigen aan de situatie van die scheiding

Hoe dat je het ook draait of keert, je zal zelf allicht niet graag geconfronteerd worden met een zelfde verzoek van de vader met eigenlijk als argument "ik ben vader dus ben ik een betere opvoeder"
Je zal begrijpen dat je daar kan of zal van steigeren, wat vernietigend kan zijn voor die lieve vrede tussen de ouders.

Kortom, tracht in de mate van het mogelijke zelf overeenkomsten, desnoods met deelovereenkomsten er samen uit te geraken. geraak je er niet uit neem dan zelf stappen om via bemiddeling er wel uit te komen.

Via de rechtbank dergelijke procedures voeren is volgens mij niet echt in het belang van het kind zelf, mede omdat deze zelfs een eigen leven kunnen gaan leiden (conflict tussen de ouders wordt alsmaar groter, veel geld vloeit weg van het kind)

Meer informatie kan je vinden op onderstaande links
http://www.f4j.be/diversen/is_co_ouders ... _kind.html
http://www.f4j.be/diversen/zorgverdelin ... deren.html

RR

j.demoor

#3 , 04 sep 2007 11:17

?Art.374 ?1...Bij gebreke van overeenstemming over de organisatie van de huisvesting van het kind...kan de bevoegde rechter de uitoefening van het ouderlijk gezag UITSLUITEND opdragen aan ??n van beide ouders...Hij bepaalt de wijze waarop de ouder die niet het ouderlijk gezag uitoefent,persoonlijk contact met het kind onderhoudt....? 2. Ingeval de ouders niet samenleven en hun geschil bij de rechtbank aanhangig wordt gemaakt, wordt het akkoord over de huisvesting van de kinderen door de rechtbank gehomologeerd, tenzij het akkoord kennelijk strijdig is met het belang van het kind.Bij gebrek aan akkoord, in geval van GEZAMENLIJK ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens ??n van de ouders BIJ VOORRANG de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen.Ingeval de rechtbank echter van oordeel is dat de gelijkmatig verdeelde huisvesting, niet de meest passende oplossing is, kan zij evenwel beslissen om een ongelijk verdeeld verblijf vast te leggen.De rechtbank oordeelt in ieder geval bij een met bijzondere redenen omkleed vonnis, en rekening houdend met de concrete omstandigheden van de zaak en het belang van de kinderen en de ouders.?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”