Het volgende is mij overkomen enkele dagen geleden.
In het vorige appartement was het huurcontract op mijn naam, en had daarbij een medebewoner wij waren samen al 5 jaren ingeschreven in het bevolkingsregister, dus volledig legaal.
Nu ben ik verhuist naar een nieuw appartement op 1 september 2012. Dus zoals moet ben ik naar het districtshuis geweest binnen de termijn van 8 dagen, en wij worden samen overgeschreven naar het nieuwe adres. Een week geleden krijg ik een telefoontje van de kwartieragent met de vraag mij aan te bieden op zijn kantoor, dus ik maak een afspraak.
Op die bepaalde dag ga ik dus naar zijn kantoor. Wat krijg ik te horen !!!!! dat hij enkel mij wil inschrijven maar mijn medebewoner niet.
Reden: omdat de verhuurder dat niet wil ????????. Ik protesteer daartegen en zeg dat de verhuurder daar geen zeggenschap over heeft, en als hij er niet met akkoord gaat dit altijd voor de rechtbank kan brengen.
Zegt hij simpel dat hij ons beide dan niet wil inschrijven. Dit appartement is wel degelijk ons beider woonst.
Mijn vraag:
1 Kan een wijkagent zomaar weigeren u in te schrijven op vraag van de verhuurder?
2 Zo ja waar is dat ergens terug te vinden in een wettekst?
3 Zo nee wat kan ik er tegen doen?