gsm onherstelbaar, voorstel tot omruiling toestel

Asterx
Topic Starter
Berichten: 179

gsm onherstelbaar, voorstel tot omruiling toestel

#1 , 17 sep 2012 14:58

Een 8-tal weken geleden een gsm toestel binnengebracht bij winkel X.
Toestel nog in garantie, werd opgestuurd naar dienst herstelling, na een 4tal weekjes toestel terug binnen.
Samen met de verkoper getest of het toestel daadwerkelijk hersteld was. Dit bleek niet het geval.
Toestel werd nogmaals verstuurd naar dienst herstelling.

Vandaag gsm terug binnen bij winkel X.
Nogmaals getest bij winkel zelf of het probleem verholpen was.
Toestel bleek niet hersteld te zijn. Verkoper neemt contact op met betreffende dienst.
Na een 15tal minuutjes beslissen ze het toestel om te ruilen, echter, er is geen toestel van hetzelfde merk in die prijsklasse
meer beschikbaar in hun winkels, enkele duurdere modellen van hetzelfde merk, en andere merken die wel in de prijsklasse van het defecte toestel zitten.
De winkel stelt nu voor om het defecte toestel te vervangen met hetzelfde merk, mits een opleg van het verschil tussen beide toestellen.
(waar ik niet echt akkoord mee ga)

Gebeld met hun consumentendienst, men vertelde me dat indien ik niet akkoord zou gaan met een omruiling naar een ander merk, ik het toestel terug moet opsturen naar dienst herstellingen, dat ze eveneens niet verplicht zijn het toestel te vervangen, dat het een gunst is van de winkel zelf.

Wat zijn mijn rechten als consument?
Kan ik mijn geld voor dit gsm toestel terugvragen indien ik afzie van een omruiling met een ander merk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3822
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2012 15:09

Hoe oud was het toestel toen U het de eerste keer binnen bracht?

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2012 15:44

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Asterx
Topic Starter
Berichten: 179

#4 , 17 sep 2012 16:58

1j 6maand.
maar, ben ondertussen gecontacteerd door de winkel in kwestie, deze zouden het overige bedrag laten vallen ter tegenmoetkoming van het lange herstel periode.
een mooi gebaar dus:)

Terug naar “Consumenten Koop”