Een 8-tal weken geleden een gsm toestel binnengebracht bij winkel X.
Toestel nog in garantie, werd opgestuurd naar dienst herstelling, na een 4tal weekjes toestel terug binnen.
Samen met de verkoper getest of het toestel daadwerkelijk hersteld was. Dit bleek niet het geval.
Toestel werd nogmaals verstuurd naar dienst herstelling.
Vandaag gsm terug binnen bij winkel X.
Nogmaals getest bij winkel zelf of het probleem verholpen was.
Toestel bleek niet hersteld te zijn. Verkoper neemt contact op met betreffende dienst.
Na een 15tal minuutjes beslissen ze het toestel om te ruilen, echter, er is geen toestel van hetzelfde merk in die prijsklasse
meer beschikbaar in hun winkels, enkele duurdere modellen van hetzelfde merk, en andere merken die wel in de prijsklasse van het defecte toestel zitten.
De winkel stelt nu voor om het defecte toestel te vervangen met hetzelfde merk, mits een opleg van het verschil tussen beide toestellen.
(waar ik niet echt akkoord mee ga)
Gebeld met hun consumentendienst, men vertelde me dat indien ik niet akkoord zou gaan met een omruiling naar een ander merk, ik het toestel terug moet opsturen naar dienst herstellingen, dat ze eveneens niet verplicht zijn het toestel te vervangen, dat het een gunst is van de winkel zelf.
Wat zijn mijn rechten als consument?
Kan ik mijn geld voor dit gsm toestel terugvragen indien ik afzie van een omruiling met een ander merk?